Tematrio – ondskap

>
Så får jeg komme med en tematrio igjen, Lyran har denne gangen denne utfordringen til oss:

Berätta om tre böcker med innehåll präglat av ondska!

Mine tre bøker er disse:

1. «Historikeren» av Elizabeth Kostova, som jeg har skrevet om her. Ondskapen som ligger i fortellingen kommer nok ikke riktig fram i det jeg har skrevet i anmeldelsen, men les boka så forstår dere hva jeg mener…

2. «Honningfellen» av Unni Lindell, jeg leste den for et par år siden. Men jeg husker at jeg knapt nok klarte å legge boka fra meg, og den er ordentlig ekkel når det gjelder å vise menneskers mørke sider…

3. «Sagaen om Isfolket» av Margit Sandemo. Ja – jeg har lest alle de 47 bøkene, men det begynner å bli mange år siden nå. Men ingen kan vel tvile på at de onde rammede ikke ville alle vel…

4 responses to “Tematrio – ondskap

  1. >"Historikeren" av Elizabeth Kostova har jag varit nyfiken på ett tag, måste skriva upp den på min lista.

  2. >Jeg begynte på historikeren, men ramlet av etter ca 100 sider. Husker ikke engang hvorfor. Ei anna bok som er fylt av ondskap er "Parfymen" av Patrick Suskin. Råbra!

  3. >Sukk….Sagaen om Isfolket. Ja, det var tider det….

  4. >Ja, Sagaen om Isfolket ble slukt på rekordtid her 🙂 men av en eller annen grunn tror jeg ikke at jeg ville ha likt serien like godt i dag som i ungdomstia.

Kommentarer er alltid hyggelig!

