Tematrio – kulde

>Denne gangen vil Lyran at vi skal finne tre bøker hvor kulde står sentralt:

Berätta om tre böcker som utspelar sig i sträng kyla!

Denne gangen blir det tre krimbøker fra meg:

1. «Midtvinterblod» av Mons Kallentoft, som jeg har skrevet en omtale av her. Kulden er inngående beskrevet et utall ganger…

2. «Solstorm» av Åsa Larsson – se omtale her. Til tross for tittelen er det iskald vinter og nordlys i Kiruna…

3. «Vinterbyen» av Arnaldur Indridason. Boka begynner med at et lik blir funnet i Reykjavik, fastfrosset i isen… Jeg har virkelig sansen for islandske Indridason og hans antihelt Erlendur, og anbefaler bøkene på det varmeste! Denne boka ble lest lenge før jeg begynte å blogge.

2 responses to “Tematrio – kulde

  1. >Har bare lest Solstorm. Veldig spennende.

  2. >Jeg har læst Solstorm og Vinterbyen. Fine bøger. En anden skandinavisk krimi, som handler om voldsom vinterkulde er Kim Småges Sub Rosa. Jeg har læst den 3-4 gange, men vender altid tilbage til den.

Kommentarer er alltid hyggelig!

