Tematrio – påskekrim

> En tematrio hos Lyran som passer meg glimrende:

Berätta om tre favoritdeckare!

Jeg leser krim året rundt og absolutt ikke bare i påsken, det skjønner dere sikkert ut fra bloggen min. Her er tre bøker av svenske krimforfattere (siden Lyran er svensk!) som absolutt fortjener å bli lest mer i Norge:

1. «Den du inte ser» av Mari Jungstedt. Første bok i serien om politimannen Anders Knutas på Gotland. Her er link til det jeg har skrevet om boka, og her er boka i norsk utgave.

2. «Skygge» av Karin Alvtegen. En annerledes krim, ingen bestialske drap, men mer «psykologisk krim» – er det ikke det det kalles? Her er min omtale.

3. «Till dess din vrede upphör» av Åsa Larsson. Fjerde bok i serien om advokaten Rebecka Martinsson i Kiruna. Ekstremt spennende, og den beste boka i serien, synes jeg. Følger du denne linken finner du mine omtaler av denne boka og de tre første i serien. Her f innes boka i norsk utgave.

Kommentarer er alltid hyggelig!

