Leseåret hittil

Jeg ble i grunnen litt inspirert av Karin sin oppsummering av leseåret hittil. Tenkte i grunnen at jeg kunne oppsummere litt selv også, siden jeg til min store forundring oppdaget at halve 2011 allerede har passert. Hvor ble det av??

Først og fremst har jeg byttet bloggbeite, fra Blogger til WordPress. Det er fortsatt litt uvant, men jeg lærer stadig og er egentlig fornøyd med WordPress så langt. Men jeg har ikke importert hele den gamle bloggen hit, selv om Elin tipset meg om at jeg kunne det. Derfor ligger gamlebloggen der enn så lenge, og omtalene jeg skrev der, finner dere via fanene «Lest i…..» øverst her på bloggen. Men kanskje jeg begynner på importere-prosjektet senere….

Som vanlig har jeg jo lest mye krim da, og Lars Keplers «Hypnotisøren» og «Paganinikontrakten» er bøker jeg likte godt. Men jeg tror nesten at Hilary Mantels «Ulvetid» er favoritten så langt i år (jeg tror jeg må repetere det innlegget her på nybloggen til uka…), sammen med Carolina de Robertis’ «Det usynlige fjellet» .

Hva med dere? Hvilke bøker er deres favoritter så langt i år?

4 responses to “Leseåret hittil

  1. Ulvetid ligger i bokhylla mi. Jeg har lyst til å lese den, men størrelsen skremmer meg. En dag…

  2. Leseåret mitt har akkurat begynt å ta seg litt opp, og jeg føler nesten at jeg har litt luksusproblemer når jeg står foran bokhylla og skal velge nye bøker å kaste meg over 😛 Hittil i år har Günter Grass’ «Blikktrommen» gjort veldig sterkt inntrykk, også gleder jeg meg til å stifte bekjentskap med Sofi Oksanen og Emma Donoghue framover. Krysser fingrene for at jeg rekker det før høstsemesteret setter inn 🙂 Og gratulerer med «ny» blogg, forresten 🙂 Gleder meg til å følge med!

  3. Det er Som om Ingenting av Katarina Von Bredow og Under de dype skyggene av løvtunge trær av Kari fredrikke Brænne.

  4. Mine storfavoritter så langt i år er Lisa Genovas «Alltid Alice», Birger Baugs «Paradis tapt» og Karine Nyborgs «Ikke rart det kommer kråker». Ellers skjønner jeg ikke helt hvor de første seks lesemånedene ble av, og håper på en inspirert høst:-)

Kommentarer er alltid hyggelig!

