En smakebit på søndag #16

Jeg skal begynne på C.J. Sansoms tredje bok i serien om den pukkelryggede advokaten Matthew Shardlake nå, og det gleder jeg meg til! Du finner omtaler av de to første dersom du går til fanene «Lest i 2010» og «Lest i 2011» øverst på siden her. Her er en smakebit fra boka, de aller første to setningene faktisk:

Det var mørkt under trærne, bare litt måneskinn trengte gjennom de halvveis nakne greinene. Bakken var dekket av tykke lag vissent løv; hestehovene laget lite lyd, og det var vanskelig å si om vi fremdeles var på veien.

Om du vil finne flere boksmakebiter og kanskje gode lesetips til ferien, eller bra blogger, anbefaler jeg deg å kikke innom Ladybugs blogg.

3 responses to “En smakebit på søndag #16

  1. En stemningsfull og spennende begynnelse!

  2. Denne serien ser jeg også frem til å lese etter hvert. Passer sikkert bra når man både liker krim og historie.

  3. Krim og historie? Det liker jeg også, leser ikke så mye krim men har jo funnet ut av jeg liker det og historie er jeg også glad i.

    Har en følelse av at Sansoms bøker minner om Carlos Ruiz Zafóns men det er kanskje feil? Uansett tusen takk for en fin smakebit, Anita!

Kommentarer er alltid hyggelig!

