En smakebit på søndag #19 – «Den lukkede bok» av Jette A. Kaarsbøl

Det er søndag igjen og tid for en smakebit fra boka jeg leser nå. Jeg holder på med «Den lukkede bok» av Jette A. Kaarsbøl, en bok som ganske tilfeldig ble med meg hjem fra «3 bøker for prisen av 2» hos Norli. Men jeg har funnet en del gode omtaler av den på diverse blogger, og jeg liker den veldig godt så langt jeg også! Her er en smakebit:

Husets herre er kjent som en lysende begavelse, en alvorlig og rettferdig stridsmann, og da han samtidig er en sjarmerende vert og en stor humorist, er han alt i alt et menneske av en slik kvalitet at man var nødt til å hate ham hvis det ikke hadde vært for at man elsket ham så til de grader.

Flere smakebiter finner du hos Ladybug – som vanlig.

6 responses to “En smakebit på søndag #19 – «Den lukkede bok» av Jette A. Kaarsbøl

  1. Denne boka har jeg aldri klart å komme ordentlig i gang med. Er spent på omtalen din, kanskje jeg får lyst til å lese den da 😉 Fin smakebit!

  2. En morsom smakebit. Jeg strevde med en av Kaarsbøls bøker; Din nestes hus, og har derfor ikke lest mer av henne. Men jeg er kanskje urettferdig og bør prøve meg på flere?

  3. Neimen om jeg vet. Jeg hadde ikke engang hørt om Kaarsbøl før…

  4. Er også spent på anmeldelsen din av denne. Har ikke lest noe av forfatteren enda, men historiske romaner er alltid spennende.

  5. Jeg trodde denne forfatteren skrev krim jeg, men der ser det ut til at jeg har tatt feil 🙂

    • Men det er en dansk forfatter som heter Lene Kaaberbøl (eller noe i den duren), som jeg vet har skrvet en krim som heter «Gutten i kofferten». Kanskje du blander dem du også, slik jeg gjorde??

Kommentarer er alltid hyggelig!

