Bokbindhel…

image

Note to self 1: ALDRI mer la meg overtale til å kjøpe bokbind av plast til barnas skolebøker. Forbanna dritt.

Note to self 2: Husk dette også til neste år.

Dette innlegget er av hensyn til mine lesere dekorert med en noe malplassert blomst…

Posted from WordPress for Android

8 responses to “Bokbindhel…

  1. Tips: La alltid faren få sette på bokbind. Problem løst… 😉 Jeg er ekstremt lite praktisk så far i huset fikk oppgaven med å sette på Biler 2 bokbind her i huset.

  2. ..vete! Ja! Men nå har jeg begynt å få litt erfaring. KJøper sånn kraftpapir/gråpapir – det er enklest å brette.

  3. Burde jo ha lært. De har begynt i 5. og 8. klasse nå. Neste gang blir det gråpapir, garantert.

  4. Bokbind er like forhatt som dynetrekk, men det glatte plastikktrekket er det aller verste, eneste pluss er at at det varer evig når du først har fått det på -)

    Vi bruker også gråpapir, enklere, billigere og mer miljøvennlig.
    (men det har vært yngre år, da det ble skreket etter rosa, blått og disneymotiv.)

  5. Her stod jeg med gråpapiret i hånda, tenkte vi bare kunne pyntet det med klistremerker, men jeg skjønner jo at 1.klassingen heller ønsket seg Finn McMissile og Taue Bill..

  6. Hvis du kan teknikken så går det som en lek… Men hvis ikke regner jeg med at det er et mareritt. Jeg er bibliotekar og har plastret ( på fagspråket) så masse bøker at jeg vet ikke ordet av det. Jeg har til og med plastret bøkene mine hjemme.

  7. Jeg må også si at jeg er bibliotekar.

  8. Jeg kan teknikken etter å ha hatt barn i skolen i åtte år…. Men det gjelder bokbind av papir. Det plastbokbindet er jo så glatt og sleipt at det ikke er måte på. Og når man eier verken tålmodighet eller lunte – ja, da hender det adrenalinet pumper litt…

Kommentarer er alltid hyggelig!

