Boktema – en bok jeg har lest tre ganger eller mer

Anette sitt boktema fortsetter. Denne uka er temaet «en bok jeg har lest tre ganger eller mer». Selvfølgelig kunne jeg ha valgt en av de første bøkene i Isfolket-serien, som jeg har en høyst begrunnet mistanke om at jeg har lest mye mer enn tre ganger. Imidlertid lander jeg på Alf Prøysen sin barnebok «Geitekillingen som kunne telle til ti». Jeg likte den godt da jeg selv var barn. Å si at barna mine også har likt den godt er tidenes understatement. Antallet ganger tilsammen denne boka er lest høyt for en av jentene, er nok tresifret. Og den er lest med stor innlevelse, må vite. Nå – snart 10 og 13 år gamle – synes de antagelig at den er det teiteste som er å få mellom to permer…

Har du en bok du har lest ofte? Da kan du fortelle om det på bloggen din og linke til innlegget på Anettes bokboble.

3 responses to “Boktema – en bok jeg har lest tre ganger eller mer

  1. Herlig bokvalg! Denne har vi også lest flere ganger, og jeg har gode minner fra da Teodor var på barne-tv og onkel Lauritz leste om geitekillingen som var en racer på å telle 😉

  2. Hehe, denne har jeg lest mange ganger for mine egne barn og i barnehagen hvor jeg jobber – flott bok 🙂

Kommentarer er alltid hyggelig!

