En smakebit på søndag #29: «Oslogjengen» av Jan Christensen

Denne gangen legger jeg ut en smakebit fra boka «Oslogjengen» av Jan Christensen. Jeg har nettopp begynt å lese den. Boka omhandler blant andre Max Manus og historien bak alle sabotasjeoperasjonene gjengen stod bak under andre verdenskrig.

Presis kl. 00.45 natten til søndag 14. august 1944 møttes de på ny, og nå fulltallig, i en sidegate 200 meter fra busshallen – for tredje og siste forsøk. Kl. 00.55 var alle på post.

Flere smakebiter finner du ved å klikke på denne linken slik at du kommer til bloggen «Flukten fra virkeligheten».

5 responses to “En smakebit på søndag #29: «Oslogjengen» av Jan Christensen

  1. Det høres unektelig ut som fra en action film, det er helt utrolig å tenke på at dette faktisk skjedde i Norge. Jeg syntes historie fra 2.verdenskrig er interessant og jeg er opptatt av at vi aldri må glemme.

  2. Det hørtes ut som en spennende bok, og en bok jeg må få med meg. Jeg er enig med Mari at historien fra 2. verdenskrig må bevares, og en av måtene å gjøre det på er at flere leser om den. Takk for tips!

  3. Jeg har også alltid likt å lese om andre verdenskrig, og tror denne boka er veldig interessant.

  4. Jeg liker også bøker fra 2, verdenskrig. Denne har jeg ikke fått med meg. Høres ut som en spennende bok 🙂

  5. Jeg har ikke lest denne, men har lest flere bøker fra 2.verdenskrig. Synes det er veldig spennende og jeg mener det er viktig at folk ikke glemmer hva som skjedde her i lille Norge og det som forfedrene våre opplevde:) Fin smakebit:)

Kommentarer er alltid hyggelig!

