En smakebit på søndag #30: «Oslogjengen» av Jan Christensen

Jeg leser fremdeles om andre verdenskrig, og om bragdene til Max Manus, Gregers Gram, Gunnar Sønsteby og resten av Oslogjengen. Det er så fascinerende og spennende å lese at det er bedre enn noen krimbok.

Tor lå på et rom med jerngitter foran vinduet. Tre menn med pistoler og maskinpistoler holdt vakt; to inne i rommet og en i korridoren. Døren var låst og ble åpnet innenfra bare på passord.

Flere smakebiter? Da kan du lese mer på bloggen «Flukten fra virkeligheten», dit kommer du hvis du trykker på denne linken. Husk å legge til en smakebit fra boka du selv leser også!

6 responses to “En smakebit på søndag #30: «Oslogjengen» av Jan Christensen

  1. Har lest bøkene til Max Manus, men ikkje denne. Det var dramatiske dagar. God smakebit.

  2. Jeg synes historie er kjempespennende. Takk for smakebiten!

  3. Denne er nok lesverdig!

  4. Jeg er ikke særlig flink til å lese biografier eller historier om virkelige mennesker. Men noen ganger gjør jeg et unntak 🙂 Kanskje jeg burde lese litt mer om 2, verdenskrig i Norge?

  5. Historie er spennende, ja. Og virkeligheten kan ofte overgå fiksjonen…

Kommentarer er alltid hyggelig!

