Kate Morton: «The Distant Hours»

Jeg skrev jo her at jeg nå hadde tenkt å fortsette å lese Kate Mortons «The Distant Hours», eller «En svunnen tid» som den norske oversettelsen heter. Jeg begynte den for en tid tilbake før jeg la den vekk til fordel for en krimbok. Og jeg har prøvd nå. Jeg har prøvd å lese den ferdig. Men jeg får det liksom ikke helt til.  Mest sannsynlig er det meg. Kanskje det er jeg som vil ha litt mer fart i sakene enn denne boka gir..? For om du googler en kombinasjon av ordene «blogg» og «En svunnen tid» popper det opp mange gode bokomtaler på diverse norske blogger.

Jeg synes liksom jeg stod og stampet litt i en blanding av gjørme og kvikksand mens jeg leste. Og da orket jeg ikke mer, sånn ca 70 sider ut i boka. Å stampe i ytterligere 600 sider var uaktuelt. Sorry, for jeg har lest «Tilbake til Riverton» og syntes den var grei nok. Kanskje dette er bøker du enten elsker eller hater, hva vet jeg? Jeg har imidlertid tenkt å la boka stå både på huskelista og i hylla, sammen med «The Forgotten Garden» av samme forfatter. Mulig jeg gir den et nytt forsøk senere.

7 responses to “Kate Morton: «The Distant Hours»

  1. Når man ikke kommer noe videre, er det like greit å legge boken bort. Livet er for kort til å lese bøker man ikke får noe ut av.

  2. Enig med Bokelskerinnen, det finnes jo så mange gode bøker som venter der ute. Ikke noe poeng å kaste bort tid på en du ikke faller for. Skjønt, jeg elsket boka da, men den er nok ikke for alle!

  3. Jeg forstår hva du mener, jeg hadde litt problemer til tider jeg også.🙂 Du har fått en award av meg, fordi du gjør en utrolig bra jobb med alle bokblogger og fordi din blogg alltid inspirerer meg🙂

    http://cathrinesbokblogg.blogspot.com/2011/10/tack-sa-mycket.html

    Ha en fin dag, Anita!

  4. Godt å høre at ikke alle er like begeistret for Morton. Jeg har ikke hatt noe lyst til å lese henne så langt, og har tenkt å fortsette sånn.

  5. Tilbaketråkk: Top Ten Tuesday: Bøker jeg måtte kjøpe, men som fortsatt står uleste i bokhylla | Anitas blogg

  6. Tilbaketråkk: Boktema – årskavalkade | Anitas blogg

Kommentarer er alltid hyggelig!

