En smakebit på søndag #31: «Den som dreper dragen» av Leif G.W.Persson

Da har jeg omsider fått begynt på en ny krim. Denne gangen leser jeg «Den som dreper dragen» av svenske Leif G.W.Persson. Jeg har hatt planer om å lese bøkene hans lenge, og nå har jeg altså begynt. Hovedperson er et nytt bekjentskap; den heller ufyselige, kyniske og dømmende politikommisæren Evert Bäckström. Her er noen linjer fra boka:

På åstedet så det ut som det pleier å gjøre når noen har slått ihjel en gammel fyllik i hans egen leilighet. Kort sagt så det verre ut enn det pleide å gjøre, selv hjemme hos en gammel fyllik. Akkurat dette eksemplaret lå på ryggen på sitt eget gulvteppe i entreen, rett innenfor døren.

Flere boksmakebiter finner du som vanlig på bloggen «Flukten fra virkeligheten».

4 responses to “En smakebit på søndag #31: «Den som dreper dragen» av Leif G.W.Persson

  1. Hvasynes du om G.W.Persso? Jeg leste en av bøkene hans men falt ikke akkurat for forfatteren og hans måte å skrive på 🙂 (Nå kan det jo være at andre bøker av han er bedre. Jeg leste En annen tid, et annet liv)

  2. Jeg har ikke lest noe av ham, men kanskje jeg skal teste ut en av bøkene hans etterhvert? En spennende smakebit!

  3. Persson fikk jeg sansen for da jeg leste Linda som i Lindadrapet, så jeg ser fram til å lese hva du synes om denne boka. 🙂

Kommentarer er alltid hyggelig!

