Top Ten Tuesday: Ti gode grunner til å bokblogge

Ny tirsdag og ny liste. Jeg fortsetter å plukke fra «The Broke And The Bookish» sin liste over temaer. Denne uka tenkte jeg å se på ti gode grunner til å bokblogge – selv om noen av dem sklir litt over i hverandre…

1. Jeg får utløp for en skrivekløe som har forfulgt meg siden jeg var liten.

2. Jeg holder styr på bøkene jeg leser, det blir jo noen i løpet av et år.

3. Jeg finner mange gode boktips i andres blogger. Og her snakker jeg ikke bare om bøker som er veldig in akkurat der og da, men også om bøker jeg ikke har hørt om før, klassikere jeg gjerne skulle ha lest…

4. Jeg kan dele mine egne boktips – kan hende bloggen min kan inspirere andre til å lese mer?

5. Jeg er «blitt kjent med» mange flotte mennesker (les: bokbloggere) her i Blogglandia.

6. Jeg kommer meg ut av krim-boblen – av og til, ihvertfall! Og det takket være det som er nevnt i punkt 3.

7. Jeg finner ut at mange bloggere har mange flere uleste bøker enn meg. Ergo: «Godt det er mange av oss».

8. Jeg blir inspirert til å lese nye ting, for eksempel å prøve meg på e-bøker.

9. Jeg inspireres av andre bloggere, ikke bare av boktipsene, men det at mange er så utrolig flinke til å skrive og har et så flott skriftlig språk.

10. Jeg synes det er fantastisk gøy å blogge om bøker.

One response to “Top Ten Tuesday: Ti gode grunner til å bokblogge

  1. Jeg er veldig enig med mange av punktene dine. Og uft punkt fire var det du som fikk inspirert meg til å begynne å lese på svensk 🙂 Det er jeg veldig glad for, selv om lommeboken ikke er like glad.

Kommentarer er alltid hyggelig!

