Boktema – favorittboken som ble film


Denne uken er temaet hos Anette «favorittboken som ble film». Denne gangen lander jeg på en film som bygger på noen bøker jeg leste for mange år siden, nemlig «Elling». En hjertevarm film jeg lo og gråt av, og med fantastiske rolletolkninger av Per Christian Ellefsen og Sven Nordin.

Har du en favorittbok som er blitt til film? Da kan du lenke til blogginnlegget ditt her!

Bilde lånt fra http://www.filmfront.no/release/640

5 responses to “Boktema – favorittboken som ble film

  1. For min del var det omvent: Neverwhere var filmatisert først. Det vil si, det var en tv-serie, som Neil Gaiman skrev om til bok seinere.

    Ellers er jo Lord of the Rings en favoritt.

  2. Ja, Elling var fin! Jeg likte også veldig godt bøkene.

  3. Jeg venter veldig på THe Hunger Games filmen 🙂 Har sett Elling-filmene, de er fine, bøkene har jeg ikke lest.

  4. Ja, Elling-filmene er jo helt fantastiske! Bøkene har jeg desverre ikke lest, men det blir nok en gang 🙂 Klem fra Anette 🙂

  5. Elling er jo bare helt herlig da! Men jeg har faktisk ikke lest bøkene.

Kommentarer er alltid hyggelig!

