En smakebit på søndag #32: «Krystallslottet» av Jeannette Walls

Nå leser jeg «Krystallslottet» av Jeannette Walls, en av bøkene jeg var så heldig å vinne i Astrid Terese sitt blogglotteri. En bok som handler om forfatterens heller spesielle og omflakkende barndom. Den er veldig gripende, og jeg klarer nesten ikke å legge den fra meg. Her er noen linjer fra boka:

Pappa savnet ødemarken. Han hadde behov for å flakke rundt i åpent landskap og bo blant utemmede dyr. Han mente det var bra for sjelen å ha gribber og prærieulver og slanger rundt seg. Det var slik mennesket burde leve, sa han, i harmoni med de ville dyrene, akkurat som indianerne(…)

Om du vil blogge om boka du leser, kan du legge en link til bloggen «Flukten fra virkeligheten» – trykk på denne linken så kan du også finne flere smakebiter!

10 responses to “En smakebit på søndag #32: «Krystallslottet» av Jeannette Walls

  1. Fin smakebit og veldig fin blogg. Skal innrømme det er første gang jeg er innom, men nå skal jeg prøve å komme litt oftere. =) Jeg har aldri hørt om boka smakebiten din er henta ut fra før nå, men kanskje jeg skal legge den til i ønskelista mi? Viss du går inn på http://bokverdami.blogspot.com/2011/10/smakebit-pa-ein-sndag-14.html finner du min smakebit i dag. =)

  2. Denne romanen høres både bra og fæl ut. Jeg ser frem til å lese hva du synes om den.

  3. Så bra at du liker den! For meg er det den beste boken jeg har lest dette året. Nå er det noen uker siden jeg leste den og jeg tar meg fremdeles i å tenke på ting som skjedde i den!

  4. Spennande smakebit! Virka som ei bok eg kunne like :-))

  5. Morsom smakebit.

    (Hvis du er interessert i å vinne bøker, så gir jeg bort bøker på den engelske bloggen min:
    http://elinreads.avenannenverden.no/?p=33)

  6. Jeg må si jeg er glad for å ha sluppet å bo i ødemarken.. boken høres både fin og skremmende ut på en og samme tid. Kan ikke ha vært noen enkel barndom(da hadde det vel neppe vært mye å skrive om heller).

  7. Dette er ei av dei beste bøkene eg har lest i år, håpar du likar den like godt som eg gjorde.

  8. Bra smakebit! Ble nysjerrig på boka!

Kommentarer er alltid hyggelig!

