Top Ten Tuesday: Ti favorittsteder å sitte og lese

Fortsatt inspirert av bloggen The Broke And The Bookish fortsetter jeg å skrive en topp ti-liste hver tirsdag. I dag er temaet ti favorittsteder å sitte og lese. I tilfeldig rekkefølge:

1. I senga. Jeg MÅ lese hver kveld hvis jeg skal få sove.

2. I godstolen i lesekroken. Hvis den ikke er okkupert av katten akkurat da.

3. I sofaen. Vekselvis med å se søpleprogrammer på TV.

4. På kafé. Perfekt å sitte på kafé med noe varmt å drikke og en god bok.

5. I skyggen under en parasoll. På sommeren, altså…

6. På reise. De gangene jeg reiser med f.eks. tog eller fly, er det deilig å kose seg med en bok.

7. Ved kjøkkenbordet. Gjerne med en kaffe til.

8. På nattevakt. Dersom det er praktisk mulig, går tiden litt fortere i selskap med en bok.

9. Ved peisovnen, spesielt nå midt på svarte høsten. Gjerne mens regnet pisker på vinduene. Mmm…

10. Inntil katten. Dersom primadonnaen nedlater seg til å dukke opp (men det skjer svært sjelden)

2 responses to “Top Ten Tuesday: Ti favorittsteder å sitte og lese

  1. Så bra! Du har mange av de samme favorittlesestedene som meg! 🙂
    Jeg skriver jo også om Topp 10 på tirsdagene og tror jeg skal velge dette temaet til neste gang 🙂

  2. Jeg har også flere av de samme favorittene! Og jeg må ofte krangle med katten om plassen i lesekroken 🙂

Kommentarer er alltid hyggelig!

