Boktema – en helt spesiell leseopplevelse

Nytt boktema hos Anette i dag. Denne gangen vil hun at vi forteller om en helt spesiell leseopplevelse vi har hatt. Jeg kunne alfabetet, skrive fornavnet mitt og lese litt før jeg fylte 3 år. Nå er jeg 37 og dermed har jeg lest ganske mange bøker, siden jeg har vært en lesehest hele livet. Velger imidlertid en spesiell leseopplevelse fra voksen alder, selv om bøker fra Donald Ducks bokklubb nok gjorde stort inntrykk da jeg var liten…

Valget faller på Anne Karin Elstads bøker om Innhaugfolket. Det er en bygdeskildring fra Trøndelag som består av fire bøker, men kan nå fås som kun én bok også. Elstad er opptatt av menneskene, deres atferd, følelser, muligheter og behov i forhold til samfunnet de levde i. Handlingen begynner på gården Innhaug våren 1809. Flere generasjoner vokser til etter hvert, og vi følger familien fram til 1870-årene.

Jeg har lest bøkene flere ganger, og kommer nok til å lese dem igjen. Har du en spesiell leseopplevelse du vil dele? Da kan du skrive om den på bloggen din og legge igjen en link her på Anettes blogg.

6 responses to “Boktema – en helt spesiell leseopplevelse

  1. Jeg er helt enig at Innhaugsfolket er en spesiell leser opplevelse…

  2. Godt valg, jeg er helt enig med deg. Bøkene om Innhaugfolket er helt fantastiske🙂

  3. Jeg tror faktisk ikke jeg har hørt om dem engang!

  4. Koste meg veldig med Innhaugfolket. Har du lest de fire bøkene om Julie av Elstad? De er også fine.

  5. Tilbaketråkk: Boktema: Boka som ville blitt den perfekte film/TV-serie « Anitas blogg

Kommentarer er alltid hyggelig!

