Top Ten Tuesday: Bøker jeg måtte kjøpe, men som fortsatt står uleste i bokhylla

Jeg fortsetter med en tirsdagsliste, fremdeles inspirert av bloggen «The Broke And The Bookish». Denne gangen tenkte jeg å kikke på hvilke bøker jeg måtte kjøpe – men som fortsatt står uleste i bokhylla. Det har forresten Julie gjort denne gangen også.

1. Kate Morton: «The Forgotten Garden». Den ble med i dragsuget da jeg kjøpte «The Distant Hours». Hvorfor kjøpe bare en bok når man kan kjøpe to?
2. Amin Maalouf: «Leo Afrikaneren». Kjøpt på boksalg for 20 kr etter å ha lest en knallbra omtale på bloggen til Rose-Marie.
3. Jørn Lier Horst: «Nattmannen». Kjøpt på Mammutsalg i vår, men fremdeles ulest.
4. Alf R. Jacobsen: «Banesår». Kjøpt etter at jeg leste boka «Scharnhorst» av samme forfatter, som jeg syntes var interessant å lese.
5. Alf R. Jacobsen: «Til siste slutt». Les forrige begrunnelse.
6. Hans Olav Lahlum: «Menneskefluene». Denne har virkelig stått lenge i hylla…
7. John Grisham: «Kongen av tort og svie». Har også stått lenge i hylla.
8. Jan Guillou: «Veien til Jerusalem».
9. Jan Guillou: «Tempelridderen».
10. Jan Guillou: «Riket ved veiens ende». Angående de tre siste – jeg kjøpte disse bøkene for veldig lenge siden, men har av en eller annen grunn ikke lest dem. Forreesten har jeg sett filmen om Arn Magnusson, den likte jeg godt.

3 responses to “Top Ten Tuesday: Bøker jeg måtte kjøpe, men som fortsatt står uleste i bokhylla

  1. Jeg har også en del sånne bøker. Julian Barnes’ «Flauberts papegøye» innehar foreløpig rekorden, og har etterhvert fått fem år som ulest hyllebeboer på seg 😦 Jeg har fortsatt lyst til å få lest den en dag, det er bare så mange andre bøker som kommer og sniker i køen hele tida; de er litt uforskommede på den måten 😛

  2. Oj ja, det står en massa olästa böcker i min hylla som jag bara var tvungen att ha just precis då. Visst är det konstigt.

  3. Tilbaketråkk: Dagens bokfundering… « enligt O

Kommentarer er alltid hyggelig!

