Top Ten Tuesday: Ti bøker jeg har lest på grunn av andre bloggere

Det blir dårlig med både lesing og blogging for tida, og C.J. Sansom sin bok «Åpenbaring» blir jeg visst aldri ferdig med… Uansett: Jeg fortsetter med en tirsdagsliste, fremdeles inspirert av bloggen «The Broke And The Bookish». Denne gangen er temaet bøker jeg har lest på grunn av andre bloggere. Her er ti stykker:

1. «Det usynlige fjellet» av Carolina di Robertis. Denne boka var jeg så heldig å vinne i et blogglotteri hos Bokelskerinnen, ellers hadde jeg neppe lest den.

2. «Krystallslottet» av Jeannette Walls. Denne fine boka vant jeg i et blogglotteri hos Astrid Terese. Også dette er en bok jeg neppe hadde plukket opp hvis jeg ikke hadde vært så heldig å vinne den.

3. «Alv Erlingsson – fortellingen om en adelsmanns undergang» av Tore Skeie. Historisk roman som jeg først leste om på bloggen til Karin. Og jeg ble ikke skuffet over boka!

4. «Alltid Alice» av Lisa Genova. Leste om den på ymse blogger før jeg lånte den på biblioteket. Nydelig og rørende bok!

5. «Faithful Place» av Tana French. Denne boka leste jeg en begeistret omtale av hos Beate, som hadde lest den på norsk med tittelen «Flukt». Dermed ble dette noe av sommerferielektyren i år.

6. «Sarah’s Key» av Tatiana de Rosnay. Hadde lest om boka på flere blogger før jeg fikk den til låns via en Bookcrossing-bokring.

7. «En dåre fri» av Beate Grimsrud. Kjempesterk bok som er omtalt på mange blogger, for eksempel hos Knirk, som også har samlet andre omtaler av boka.

8. «Tilbake til Riverton»  av Kate Morton. Vegret meg lenge for å lese Morton, men denne boka likte jeg godt. I innlegget mitt finner du linker til mange andre bloggere som har skrevet om denne.

9. «Skinndød» av Thomas Enger. Lest om blant annet hos  Line. Bra norsk krim!

10. «Tysteren» av Jan Erik Fjeld. Også vunnet i konkurransen hos Bokelskerinnen, men som ihuga krimleser hadde jeg nok lest den før eller senere uansett…

Hva med deg? Hvilke bøker har du lest, som du har fått anbefalt på andre bokblogger?

One response to “Top Ten Tuesday: Ti bøker jeg har lest på grunn av andre bloggere

  1. Oi – vanskelig spørsmål. Tror jeg kan si Høsten, siden det ikke er så lenge siden jeg leste den, men ellers husker jeg rett og slett ikke.

Kommentarer er alltid hyggelig!

