Boktema – min mannlige favorittkarakter

Denne uken vil Anette vite hvilken mannlige karakter som er vår favoritt. Noen å velge mellom her også, for eksempel av ymse krimhelter og -antihelter…

Men egentlig er jeg ikke i tvil om at min favoritt er Håkan Nesser svenskitalienske politimann Gunnar Barbarotti. Barbarotti er nok heller en antihelt enn en helt – han inngår avtaler med Gud, lurer på om han er bra nok for dama si og er til tider heller klønete. Så langt har Nesser skrevet fire bøker med Barbarotti involvert – ikke klassiske krimbøker, akkurat. Men de er fantastisk bra og til tider svært morsomt skrevet. Om du ikke har lest dem enda, så gjør det! Eller gi de bort i julegave… Her er lenkene til mine omtaler av bøkene:
«Menneske uten hund»
«En helt annen historie»
«Beretningen om herr Roos»
«De ensomme»

Ellers kan du jo kikke innom bloggen Anettes Bokboble om du vil se hvilken favoritter andre bloggere har!

5 responses to “Boktema – min mannlige favorittkarakter

  1. Spennende valg av favorittkarakter! Har boken «Beretningen om herr Roos» i bokhyllen, og nå fikk jeg ordentlig lyst til å lese den 🙂

  2. Har akkurat skrevet noen gylne ord om Nesser selv, faktisk 🙂 Syns det ble litt i overkant mye Barbarotti i En helt annen historie, men for all del… Me like a lot 🙂

  3. Har ikke ennå lest noe av Håkan Nesser. Men skal jammen meg begynne snart:)

Kommentarer er alltid hyggelig!

