Boktema – tre forfattere jeg ønsker skulle skrive enda en bok

En dag for sent ute til Anettes boktema. Av og til strekker ikke tiden og logistikken til, så da blir det boktema på fredag istedenfor på torsdag. Denne uken er temaet «tre forfattere jeg ønsker skulle skrive enda en bok». I tilfeldig rekkefølge:

*Stieg Larsson. Leste de fantastiske Millennium-bøkene som i rus, og det er virkelig tragisk at han døde så altfor tidlig.

*Jo Nesbø. Han kommer sikkert til å skrive flere bøker, han. Men uten å ødelegge spenningen for dere som ikke har lest «Gjenferd» enda; jeg er liksom ute etter bare en Harry Hole-bok til jeg, da…

*Irene Nemirovsky. Hun døde i en konsentrasjonsleir under andre verdenskrig. Jeg leste for noen år siden «Storm i juni», og jeg har heldigvis til gode å lese andre bøker av henne.

5 responses to “Boktema – tre forfattere jeg ønsker skulle skrive enda en bok

  1. Jeg har sansen for Nesbøs barnebøker, krimromanene hans har jeg ikke lest noen av. Spennende liste du har laget, Anita 🙂 Larsson vet jeg ikke om jeg kommer til å få lest, liker ikke tanken på at serien aldri fikk blitt fullført.

  2. Enig i at det er trist det ikke blir flere Larsson bøker, men Nesbø og Hole kommer det flere av (det mener i alle fall jeg :-))

  3. Bra liste! Elsker Stig Larssons bøker, så synd det ikke kommer flere og Nesbø bøkene er jo bare knallgode bøker, har ikke lest alle da. Men har planer om det:) Irene Nemirovsky har jeg ikke hørt mye om, så hun må eg skjekke nærmere ut.

  4. Flott innlegg!! Jeg tror vi Stieg Larsson-elskere må samle oss og få tak i det mystiske utkastet til den fjerde boken, syns du ikke 😉

  5. Godt valg av forfattere…

Kommentarer er alltid hyggelig!

