Boktema – denne boken gleder jeg meg til å lese i år

 Denne gangen vil Anette vite hvilken bok vi gleder oss til å lese i år. Og jeg er enig med Anette – det blir spennende å lese Jussi Adler-Olsens fjerde bok om Avdeling Q og parhestene Carl og Assad, nemlig «Journal 64». Aschehoug forlag presenterer boka slik:

Helt fram til 1950-tallet ble «upassende» kvinner deportert til den lille øya Sprogø, der misbruk, tvang og svik var hverdagskost. Dit kom også den unge Nete Hermansen, og derfra klarte hun å unnslippe – trodde hun. Den dagen fortiden innhenter henne, blir også starten på en av Avdeling Q’s mest kompliserte saker. Hva skjuler seg i Netes fortid? Hva skjedde med henne, og hvor ble det av menneskene omkring henne? Flere av dem blir sporløst borte. Hvem sto bak forsvinningene? Samtidig som etterforsker Carl Mørck er kommet i en svært vanskelig situasjon i forbindelse med en drapssak som involverer ham personlig, gjenåpnes den 23 år gamle saken. Den skal vise seg å handle om overgrep på det aller groveste. Overgrep som tilsynelatende fortsatt finner sted. Og en ny, kaldblodig morder kommer på banen.

Om noen der ute er på jakt etter god krim, kan jeg jo med det samme anbefale de tre første bøkene i serien, nemlig «Kvinnen i buret», «Fasandreperne» og «Flaskepost fra P».

Andre bøker det sees fram til – og linker til fine bokblogger – finner du hos Anettes bokboble.

10 responses to “Boktema – denne boken gleder jeg meg til å lese i år

  1. Jeg har hørt så utrolig mye om Jussi Adler-Olsen, eller rettere sagt bøkene hans, men har ikke lest noe av ham ennå. Det bør jeg vel kanskje få gjort noe med i løpet av 2012 skjønner jeg… 🙂

  2. Veldig glad i krim, så må jo lese den her boka, men skal starte med den første boken:)

  3. Jeg liker også bøkene til Jussi Adler-Olsen og skal absolutt lese denne. De tidligere bøkene var etter min mening kjempebra 🙂

  4. Jeg har lest de to første og de var veldig bra! Må få lest Flaskepost fra P snart, og så denne 🙂

  5. Gled deg, jeg synes Flaskepost fra P var den beste av de som er kommet ut til nå. Skikkelig spennende!

  6. Her kan jeg bare si meg enig 100 prosent 😉

  7. Har hørt om denne boken, og kunne godt tenke meg å lese den 🙂

Kommentarer er alltid hyggelig!

