Jeg blogger fordi…

En av mine favorittbloggere, Mammadamen,  skrev nylig et innlegg om hvorfor hun blogger (har dere forresten sjekket ut bloggspotting, bloggmagasinet hennes?). Og da fikk jeg lyst til å skrive om det også. Jeg har visst skrevet om dette en gang før, men en god ting kan vel ikke sies – eller skrives, da – for ofte.

Jeg har alltid vært en lesehest. Alltid hatt med meg en bok å lese; på bussen, på toget, på kafé, på jobb – overalt, sånn i tilfelle. Men jeg hadde ikke noe sted å holde oversikt over hvilke bøker jeg hadde lest. Og etter å ha oppdaget at bokblogger fantes, ble derfor min da nystartede blogg rett og slett omdirigert fra pludre- og skravleblogg til bokblogg. Og siden jeg i tillegg også innehar en heller kronisk skrivekløe, så passet det kjempefint. Utfordringer og konkurranser er det smått med foreløpig, men kanskje når vi runder 200 facebooktilhengere..?

I etterkant har jeg oppdaget utrolig mange fine bokblogger, og derfor laget jeg en side bestående av nettopp det – med det klingende navnet Bokbloggene. Ta en titt der, og finn fine blogger, et godt boktips eller to!

Anbefaler de som har lyst, til å starte en blogg – om trening, foto, friluftsliv, hage, dyr eller hva som nå er interessen. Det er gøy å dele, få kommentarer og tilbakemeldinger. Det er givende! Selv må jeg innrømme at det er ekstra stas når venner, kollegaer eller medbloggere forteller at de oppdaget en bok fordi jeg hadde skrevet om den på bloggen…

6 responses to “Jeg blogger fordi…

  1. Veldig glad for at du blogger, Anita! Og morsomt at du lagde dette innlegget om det:-)

    Ønsker deg en super lørdag!

    Karianne:-)

  2. Du har ein kjempefin blogg. Er ofte innom her og på den andre bloggen din. =)

  3. Jeg er også veldig glad for at du blogger. Og jeg er glad for bokblogg siden din. Da jeg begynte å blogge fant jeg mange flotte bokblogger der, som jeg fremdeles følger.
    Ha en riktig god helg!

  4. Liker bloggen din og det du blogger:)

  5. Bokelskerinnen

    Bokbloggene -siden var veldig fin da jeg begynte å blogge, både for å bli kjent med andre bloggere og for at andre bloggere kunne bli kjent med meg. Det er et flott arbeid du gjør med den siden, og med din egen blogg. Bokblogging er moro, men det kan være farlig for lommeboken 😉

Kommentarer er alltid hyggelig!

