Boktema – denne boken leser jeg akkurat nå

Det er blitt mye krimbøker i det siste siden jeg har vært syk. Da er det tingen å ha noe lettlest. Nå begynner jeg imidlertid å føle meg ihvertfall bittelitt bedre, og dermed bytter jeg sjanger.

Nå har jeg tenkt å starte med Bernard Cornwells historiske roman «Det siste kongeriket». Den handler om engelskmennenes kamp mot vikingene på 800-tallet. Ifølge diverse omtaler og anmeldelser jeg har lest er det mye «flommende blod og ville kampscener» her, så vi får se hvordan den er. Boka er forøvrig første bok i en serie, så kanskje jeg har sikret meg lesestoff utover året dersom jeg liker denne første boka. Å lese flere historiske romaner er også et av målene mine for 2012, så slik sett passer det bra.

Skriv gjerne om hvilken bok du leser akkurat nå, og link til innlegget ditt på Anettes bokboble – trykk her!

9 responses to “Boktema – denne boken leser jeg akkurat nå

  1. Denne boken ble jeg nysgjerrig på og jeg har virkelig fått øynene mine opp for krimbøker også ettehvert. Denne skal noteres

  2. Denne ble jeg også nysgjerrig på. Temaet virket interessant, så fremt det ikke blir for mye flommende blod og ville kampscener🙂
    Jeg håper du skriver om denne når du er ferdig

  3. Virker som en spennende bok du leser på, må også lese historiske romaner så kanskje ikke dumt med en serie av dem:)

  4. Jeg er fryktelig dårlig på å lese historiske romaner, så det får jeg kanskje gjøre noe med etterhvert😉 For nå så får jeg bare kose meg med omtaler av historiske romaner.

    God bedring!

  5. Spennende! Før slukte jeg historiske romaner, men ble antageligvis litt mettet, for nå er det lenge siden sist. Kanskje på tide å prøve seg igjen? Klem fra Anette🙂

  6. Det er godt med en lettlest bok når en ligger syk, ja!
    Serien du byttet til virker som spennende bøker, håper du er bedre nå🙂

  7. Jeg har lest hele serien og kan bare si at du kan glede deg til resten. De er like bra hele veien. Jeg hadde litt problemer med rekkefølgen, så det kan være et tips! Kos deg!

Kommentarer er alltid hyggelig!

