Smakebit på søndag: «Det siste kongeriket» av Bernard Cornwell

Nå leser jeg første bok i Bernard Cornwell historiske romanserie om engelskmennenes kamp mot vikingene på 800-tallet. Interessant og spennende så langt, synes jeg! Her er en smakebit fra boka:

Vakre skip. Det var som om de lå vektløse på sjøen, og hver gang årene grov seg ned i vannet, skummet det av havflaten. Baugene og akterstavnene krummet seg mot himmelen og endte i gylne dyrehoder, slanger og drager(…)

Som vanlig kan du kikke innom Mari sin blogg for å finne flere smakebiter fra bøker folk leser akkurat nå.

10 responses to “Smakebit på søndag: «Det siste kongeriket» av Bernard Cornwell

  1. Historiske romaner er alltid spennende. Takk for smakebiten!

  2. Interessant smakebit🙂

  3. En fin smakebit, det er som man ser båtene for seg🙂 Ha en riktig god søndag!

  4. Fin smakebit:)

    Ha en riktig fin Søndag videre!:)

  5. Denne fikk jeg til jul, så den skal jeg lese på et eller annet tidspunkt. Stemningsfull smakebit!🙂

  6. En veldig fin smakebit, Anita. Nesten så man følte at man var tilstede og så det forfatteren beskrev. Et mål jeg har for i år er å forsøke å få lest flere historiske romaner🙂

  7. Høres ut som en spennende historisk roman🙂

  8. Fin smakebit:) har lest boka ! Likte den godt!

  9. den smakebiten likte eg!! =) Forresten så er det giveaway på bloggen min nå. Viss du går inn på http://bokverdami.blogspot.com/2012/02/giveaway.html har du sjans til å vinne enten naken i hijab eller din godhet. =)

Kommentarer er alltid hyggelig!

