Boktema: Den morsomste boken jeg har lest

Denne gangen vil Anette vite hvilken bok som er den morsomste jeg har lest. Litt vanskelig, men etter noe grubling kom jeg på to stykker. Det er disse to:

Den første er Erlend Loes «Doppler», som handler om vellykkede Andreas Doppler, som etter et fall på sykkel hopper av hele karrieremølla, flytter fra familien og ut i skogen, hvor han blir kompis med elgkalven Bongo.Omtalen min finner du her.

Den andre boka er Arto Paasilinnas «Den elskelige giftblandersken», som handler om den gamle oberstinnen Linnea Ravaska og hennes problemer med det ufyselige og kriminelle stebarnebarnet Kauko.  Omtalen min leser du her.

3 responses to “Boktema: Den morsomste boken jeg har lest

  1. Doppler har jeg ikke lest, men jeg er helt enig i at Arto Paasilinnas bøker er morsomme🙂

  2. Doppler har jeg faktisk på lesebrettet mitt, begynte på den i sommer men kom ikke særlig langt. Skal forsøke igjen ved en senere anledning🙂

  3. Flott innlegg, disse to bøkene kunne jeg godt tenke meg å lese! Klem fra Anette🙂

Kommentarer er alltid hyggelig!

