Smakebit på søndag: «Lobotomisten» av Eirik Husby Sæther

En dag denne uka dumpet det ned en bok i postkassa, helt uventet. Det viste seg å være ukorrigert leseeksemplar fra Juritzen forlag. Bokas tittel er «Lobotomisten» og er skrevet av Eirik Husby Sæther, både tittelen og forfatteren er helt ukjente for meg, så dette blir spennende å lese. Jeg har nettopp begynt på den. Boka åpner slik:

Han stod der med en ishakke i hånden. Iskalde fingre knuget hardt rundt treskaftet. Lykten som lå bak ham i det fjerde trappetrinnet og kastet en lyskjegle ut i rommet, la et gulaktig skjær over den tynne, rette stålspissen som skjøt ut fra treskaftet.

Flere smakebiter finner du som vanlig på den flotte bloggen til Mari. Der finner du også «bruksanvisning» hvis du har lyst til å være med på denne ukentlige søndagsutfordringen.

12 responses to “Smakebit på søndag: «Lobotomisten» av Eirik Husby Sæther

  1. Så hyggelig med en overraskelse i posten, Anita.

    Det er et eller annet ved denne boken som sier meg at dette er krim 🙂 Ønsker deg en strålende søndag, Anita.

  2. Veldig spennende smakebit! Fikk meg til å tenke på Fritt vilt-filmene, som ikke er en dårlig ting. 😉

  3. For en spennende:-) Denne ble jeg veldig nysgjerrig på! Får mer og mer øyenen opp for en god krim. Ha en fin søndag

  4. Takk for en spennende smakebit, har selv sansen for en god krim 🙂

  5. Spennende og skummel smakebit! Omslaget er også herlig skremmende!

  6. En både spennende og skummel smakebit! Jeg ser frem til å høre hva du synes om den! Ha en riktig fin søndag!

  7. Høres ut som en skikkelig krim bok, bare tittelen på boken er jo til å få frysninger av 🙂 Liker jo krim, så denne skal jeg notere ned. Takk for spennende smakebit:) Kos deg med boken videre og ha en riktig god søndag!:)

  8. Denne boka både ser og høres guffen ut… 😛

  9. Skummel smakebit, og tittel, og omslag…. Det lovar jo godt.
    Håpar den er bra 🙂

  10. Jeg får litt assosiasjoner til fyren fra American Psycho 😉

  11. Tilbaketråkk: Eirik Husby Sæther: “Lobotomisten” | Anitas blogg

Kommentarer er alltid hyggelig!

