Boktema – tre bøker jeg vil ta med til en øde øy


Anette har denne uka et nytt boktema, som vanlig. Denne gangen er temaet 3 bøker jeg vil ta med til en øde øy. Her er mine tre, i uprioritert rekkefølge:

* Margit Sandemos «Sagaen om Isfolket». Regner med at en bokserie går fint, Anette? På en øde øy trenger jeg nemlig lettleste bøker. Og det kan ta lang tid før jeg kommer meg derfra. 47 Isfolket-bøker passer derfor fint.

* Carolina de Robertis’ «Det usynlige fjellet». En av mine desiderte  favorittbøker må jeg ha med, omtalen min kan du finne via denne linken.

* Åsta Holths «Finnskogtrilogien». Tydeligvis en bokomtale jeg har glemt å hente hit fra gamlebloggen min – det må jeg huske å gjøre etterhvert. Men boka omhandler de finske innvandrerne til grensetraktene på 1700-tallet. Slekter jeg også stammer fra. Og boka er jeg glad i, så den må med.

Sånn, da gjenstår det bare å anbefale dere å klikke på lenken til Anettes blogg over her. Bli med på ukens boktema du også!

9 responses to “Boktema – tre bøker jeg vil ta med til en øde øy

  1. Flotte bokvalg:-) Finnskogtriologien har jeg hørt om men ikke lest. Ha en fin dag.

  2. Kanskje jeg må kaste meg over Finnskogtrilogien etter endt videreutdanning. Jeg stammer nemlig også fra gammel finskeslekt =)

  3. Isfolket hørtes ut som et perfekt valg! 47 bøker burde vare en stund, samtidig som de er veldig gode neste gang du leser dem og 🙂
    Det usynlige fjellet står på skal lese listen min. Men det siste valget ditt var ukjente bøker for meg.

  4. Fin liste:) Har heller ikke hørt om Finnskogstriologien, den må jeg skjekke nærmere ut:)

    Ha en riktig fin Torsdag!:)

  5. Så spennende bøker du har valgt ut! Bokserier er selvfølgelig lov, og nå angrer jeg litt på at jeg ikke tok med en serie selv, he he. Klem fra Anette 🙂

  6. Isfolket var en god idé, Anita 🙂 «Det usynlige fjellet» havnet på min liste også, siden jeg enda ikke har lest den og dere har skrytt den opp i skyene.

    Ha en fantastisk helg, Anita!

  7. Ja, Isfolket burde jeg ha tatt med og 🙂 God helg!

  8. Tilbaketråkk: Åsta Holth: “Finnskogtrilogien” | Anitas blogg

Kommentarer er alltid hyggelig!

