Top Ten Tuesday: 10 favorittbokblogger

Lenge siden et Top Ten Tuesday-innlegg  fra meg, så kanskje på tide med et nytt – fortsatt inspirert av bloggen «The Broke And The Bookish» . Denne gangen er temaet favorittbokblogger.  Egentlig burde det jo liksom være «ingen nevnt, ingen glemt…» Men uansett: Jeg surfer rundt og leser mange kjempefine bokblogger, men det er noen jeg alltid kommer tilbake til. Disse ti er – i tilfeldig rekkefølge:

*Betraktinger, som skrives av Astrid Terese. Dikt, bokomtaler, «en verden av bøker, bibliotek og blogg».

*Anettes bokboble. Bokomtaler, bilder… Inspirerende blogg!

*Bokelskerinnen. Kjempefin bokblogg med bokomtaler, forfatterintervjuer, presentasjoner av kommende bokutgivelser…

*Flukten fra virkeligheten. Mange fantasyomtaler her – og det er virkelig noe jeg leser minimalt av. Prøver å la meg inspirere!

*Julies bokbabbel. «Litteratur og småprat» står det øverst. Innom for å lese stadig vekk jeg. Fin blogg!

*Solgunn sitt. Solgunn skriver bokanmeldelser for Altaposten og legger disse ut på bloggen, sammen med masse annet interessant.

*Lines bibliotek. Flotte og analyserende bokomtaler som jeg ikke gidder har tålmodighet til har evnen til å skrive.

*Siljes skriblerier – presenterer seg med «tanker rundt bøker og film, stort og smått» – og det holder i massevis for meg, det!

*Ingalills blogg. Bøker og trening i en salig blanding – men en ting er felles for alle innleggene: De er rett og slett veldig  morsomt skrevet!

*Beathes bokhylle. Faktisk ikke så lenge siden jeg begynte å lese denne bloggen fast, men det angrer jeg ikke på!

Sånn. Det var de bloggene. Har dere noen favorittbokblogger?

12 responses to “Top Ten Tuesday: 10 favorittbokblogger

  1. Vi har ganske lik smak i bokblogger, ser jeg. Utenom at du selvfølgelig står på min liste!😀

  2. Hehe, takker og bukker…

  3. Takk, det samme, Anita! Og takk for hyggelige ord:-)

  4. Takk for ærefull oppføring -)
    Vi leser nok hverandre vi bokblogger, og har mange av de samme favorittene. Et par ekstra på mi liste er Clementine, Kanikkefly og Karin (jeg er i fornektelse).
    Også er jeg nå ferdig med Journal 64 – er du?

  5. Glemte forresten – det er også kommet ny Gretchen bok
    – med Gretchen denne gangen – husker ikke i fart hva den heter, men bestlte den nesten her forleden – før jeg tok meg idet – og kanskje venter på oversettelsen.

    • Har det? Det visste jeg ikke. Men tror jeg venter på oversettelsen. Det ligger i grunnen nok bøker her hjemme som venter på at jeg skal lese dem…

  6. Tusen takk for oppføring på listen, veldig koselig:-) Nå ble jeg inspirert til å lage en tilsvarende liste, og noen av de samme havner nok på min også! Så kjekt at du ble med på giveawayen min !!

  7. Tusen takk for listeplass – liker bloggen din veldig godt også, og stikker innom hver gang du poster et nytt innlegg. Ellers er lista mi ganske så lik, ja, pluss noen til, bl.a din – jeg har problemer med å begrense meg😉

  8. 10 favorittblogger = 10 jenter !
    Jeg får være fornøyd med at jeg i det minste er representert på din blogg-rull.

  9. Takk for fine ord. Din blogg er en av mine favoritter også, har fått mange gode boktips herfra🙂

Kommentarer er alltid hyggelig!

