Smakebit på søndag: «Som steinen skinner» av Britt Karin Larsen

Nå har jeg begynt å lese Britt Karin Larsens tredje bok i trilogien om skogfinnene. Her kommer noen linjer fra boka, med en nydelig beskrivelse av vårens ankomst:

Det braker i skogen, noe tungt treffer bakken, det knaker et annet sted, lydene flytter seg som var de av løpende føtter, flere og flere, ja, hundrevis, er det dyr eller mennesker som kommer stormende?

Våren er det som kommer, som farer støyende gjennom skogen og dunker til greiner og tretopper så snøen drysser, det knepper og knaker og sjoer og klukker, vannet som skal fylle sommerens sjøer er alt på vei.

Vil du også være med og gi en smakebit på boka du leser? Skriv et innlegg om det på bloggen din, det er ikke nødvendig at det er en bokblogg. Det kan like gjerne være en blogg om mat, dyr, foto, interiør… Når innlegget er skrevet, kan du legge igjen en link på bloggen «Flukten fra virkeligheten», der Mari er primus motor for denne ukentlige utfordringen.

16 responses to “Smakebit på søndag: «Som steinen skinner» av Britt Karin Larsen

  1. nyttlivmedlavkarbo

    Disse bøkene MÅ jeg bare få tak i snart! Tusen takk for smakebiten og en riktig god påske til deg:-)

  2. Disse bøkene MÅ jeg bare få tak i snart…så etter påske kanskje..? Tusen takk for smakebiten og ha en riktig fin påske:-)

  3. Det var en herlig beskrivelse av våren! Tusen takk for at du delte den med oss i dag, Anita.

    Jeg har forresten lånt tanken din om å påpeke, litt mer spesifikt, at man ikke må være en bokblogg for å slenge seg med. Det var så fint slik som du gjorde det, jeg håper det er ok?

    Ønsker deg og dine en riktig god påske🙂

  4. Passende smakebit nå på våren:) Ikke mye vår her i Trondheim, snø og atter mer snø er på vei:) Må få lest disse bøkene jeg også:) Kos deg videre med boken og ha en fin søndag:)

  5. Jeg virkelig elsker bøkene til Britt Karin Larsen! Det har blitt meg fortalt at hun sitter og skriver på bok nummer fire nå, så da kan vi jo bare glede oss til fortsettelsen! God påske til deg!

  6. Det var en fin beskrivelse av den kommende våren! Jeg er på påskeferie på østlandet og her kan man tydelig se våren bryte seg frem. Utenom påvirkningen våren har på pollenallergien er jeg veldig glad i denne årstiden!

    Ha en riktig fin påske! Stor påskeklem!🙂

  7. Kjempefin smakebit, en virkelig god skildring av våren🙂

    Kos deg masse i påsken, Anita!

  8. Flott smakebit:) Beskriver våren godt!

  9. Denne triologien om skogfinnene skal jeg lese. Har kjøpt den første boka i triologien.

  10. Jeg elsker å lese bøker. Nå holder jeg på å lese Det dyrebare, av Linn Ullmann. Jeg går også med planer om å starte en bokblogg. Den skal ha et litt spesielt konsept som jeg ikke har funnet hos noen andre og som jeg håper vil slå an.

    Cecilie

  11. En fin smakebit, denne trilogien hørtes spennende ut🙂

  12. Vakker beskrivelse av våren!
    Takk for denne fine beskrivelsen, god påske til deg🙂

Kommentarer er alltid hyggelig!

