Smakebit på søndag: «Truet» av John Katzenbach

Denne boka dukket plutselig uanmeldt opp i postkassa, som et leseeksemplar fra Juritzen forlag. En murstein på nesten 600 sider, som jeg er godt i gang med. Må innrømme at jeg aldri har hørt om forfatteren før, og heller ikke hørt om den engelske utgaven tidligere, som  heter «The Analyst». Her er en smakebit fra boka, et utdrag fra et brev hovedpersonen får, og som setter igang – skal vi kalle det plottet:

Gratulerer med 53-årsdagen, doktor. Velkommen til den første dagen av din død. (…) Jeg eksisterer et sted i fortiden din. Du ødela mitt liv. Du vet kanskje ikke hvordan eller  hvorfor, eller ikke engang når, men du gjorde det. Brakte katastrofe og sorg til hvert sekund i mitt liv. Du ødela livet mitt. Og nå har jeg bestemt meg for å ødelegge ditt.

At dette er spennende og til tider særdeles neglebitende, er det ingen tvil om! Om du vil dele en smakebit fra boka du leser, så kan du legge igjen en link til blogginnlegget ditt på bloggen «Flukten fra virkeligheten».

11 responses to “Smakebit på søndag: «Truet» av John Katzenbach

  1. Jøss, utdraget pirret nysgjerrigheten min! Den boken må jeg definitivt lese😀

  2. Grøssende spennende smakebit! Det liker jeg😀

  3. Veldig spennende smakebit:) Ble super nyskjerrig på boken, skal skjekkes ut. Har samlet opp den listen på krimbøker, tror jeg har krim langt ut til neste år og vell så det, hehe gøy da:) Skal sette denne litt langt opp på listen:)

    Kos deg videre!:)

  4. Åh! En skikkelig spennende smakebit!

  5. Denne skal lese her etter hvert også. Hørte på en bokpresentasjon hvor denne ble nevnt, og den virket veldig spennende. Når du skriver at den også er det så er det ikke tvil🙂

  6. Spennende smakebit:-) Jeg gleder meg til å høre hva du syntes når du er ferdig med den,for jeg ble nysgjerrig. Ha en fortsatt fin påske!

  7. Knallbra smakebit. Denne ble jeg nysgjerrig på! Fortsatt god søndag:-)

  8. Hørtes unektelig spennende og nervepirrende ut!

  9. Et skikkelig spennende og nervepirrende utdrag! Det hørtes ut som en spennende bok!

  10. Dette hørtes skikkelig skummelt ut! Jeg har aldri hørt om boken tidligere men antar det ikke er feil av meg hvis jeg tror dette er en krim/thriller.

    Tusen takk for smakebiten, Anita. Håper forresten du har hatt en flott påske🙂

  11. Tilbaketråkk: John Katzenbach: “Truet” « Anitas blogg

Kommentarer er alltid hyggelig!

