Smakebit på søndag: «Rimelig tvil» av Chris Tvedt

Tida flyr avgårde, og plutselig er det søndag igjen. Og som vanlig mange fine boksmakebiter på Maris blogg «Flukten fra virkeligheten». I dag kommer min smakebit fra Chris Tvedts debutbok «Rimelig tvil»(2005), som jeg lastet ned helt gratis til Kindlen min fra Digitalbok.no. Dette er de aller første linjene i boka:

Ettermiddagssolen sto skrått inn gjennom de høye buevinduene. Støv danset som stjerner og kloder i strålene. Det var helt stille, og jeg var alene i rommet. I et lite øyeblikk var jeg alene her, i lagmannsrettens store sal. Jeg har hørt mye her og sett mye her, tårer og raseri – triumf og desperasjon, men dette var første gang jeg virkelig opplevde stillheten.

Hva leser du nå? Skriv et innlegg med en smakebit på bloggen din og legg igjen en link hos Mari! Du behøver ikke nødvendigvis å ha en bokblogg for å være med.

14 responses to “Smakebit på søndag: «Rimelig tvil» av Chris Tvedt

  1. Denne boken minnes jeg å ha lest en veldig positv omtale på bloggen «ebokhylla mi»🙂 Jeg håper du liker den, Anita og at du har en flott søndag!

  2. Denne forfatteren har jeg aldri lest noe av – spent på omtalen din🙂

    Ha en fin søndag!

  3. Flott smakebit!

  4. Jeg har lurt litt på Chris Tvedt en stund… Bør visst lese noe av ham.

  5. Er litt spent på Chris Tvedt, har aldri lest noe av han før men kanskje jeg bør det? Spent på å høre hva du syntes om denne. Ha en fin dag:-)

  6. Så fin smakebit. Særleg det at det fant stad i lagmannsretten gjer meg skikkelig nysgjerrig. Ha ein kjempefin søndag vidare. =)

  7. En fin smakebit! Jeg leste nettopp Rimelig tvil og er nå kommet til Chris Tvedts tredje bok; Skjellig grunn til mistanke. Jeg synes den du leser og den jeg leser nå er de to beste så langt, nr 2: Fare for gjentakelse var ikke fullt så bra. Men jeg skal fortsette med Chris Tvedt og lese de bøkene han har gitt ut🙂

    Boken jeg leser nå og som jeg har smakebit fra, leser jeg fordi du anbefalte meg Uten nåde. Jeg leser nå nr 2; Ondskap. Takk for tips!🙂

  8. Flott smakebit.🙂 Chris Tvedt har jeg hørt mye bra om, kanskje på tide å prøve ham ut?🙂

  9. Fin smakebit på en bok som virker spennende!

  10. Likte smakebiten:) Har hørt om boken også hos “ebokhylla mi”. Lastet ned boken, gleder meg til å lese den:) Har ikke lest noe av Chris Tvedt tidligere, så ser fram til det:)

    Ha en fin søndag:)

  11. Tilbaketråkk: Chris Tvedt: “Rimelig tvil” « Anitas blogg

Kommentarer er alltid hyggelig!

