Smakebit på søndag: «Ildmannen» av Torkil Damhaug

Som jeg skrev i et tidligere innlegg, var en av de bøkene jeg kunne tenke meg å lese i vår Torkil Damhaugs «Ildmannen». Nå har jeg startet å lese den! Jeg gleder meg stort til å fortsette med lesingen! Her er noen linjer fra boka:

En glo kan ulme og gi tapt. Den kan ulme og ta fatt. Tida da det fortsatt kan vippe begge veier er den beste. Du har lagt til rette og trukket deg tilbake. Overlagt alt til forhold utenfor din kontroll, materialets antennbarhet, fukt, tilgang på oksygen.

Dette blir bra, har jeg en følelse av. Om du har lyst til å se hva andre bloggere leser og kanskje få nye boktips, kan du kikke innom Maris blogg, «Flukten fra virkeligheten». Der kan du også legge igjen en link til ditt eget «Smakebit»-innlegg. Bli med da vel!

16 responses to “Smakebit på søndag: «Ildmannen» av Torkil Damhaug

  1. Tusen takk for smakebiten:-) Denne boken har jeg på ønskelisten.
    Ha en fin Søndag:-)
    Beathesbokhylle

  2. astridterese

    En fin smakebit, fra en fin bok. Vi brukte den som underholdning i bilen på vei til og fra svigerforeldrene mine i påsken. jeg har tenkt jeg skal lese mer Torkil Damhaug, boken fristet til å lese mer.
    Ha en fin søndag!

  3. Jeg likte veldig godt «Døden ved vann» (tror det var det den het), så denne kommer jeg nok til å lese. Spent på din omtale🙂

  4. Kjempefin og nesten poetisk smakebit!

  5. Veldig bra bok dette! Eg har lest alt av Damhaug og er stor fan. Kos deg med boka! :-))

  6. Jeg er enig, med Silje, i at dette nærmest var litt poetisk. Poetisk krim, er det en egen sjanger kanskje😉 Tusen takk for smakebiten!

  7. Har ikke lest noe fra denne forfatteren:) Ser noen leser denne boken, har gjort meg meget nyskjerrig:) Så skal absolutt skjekke han ut:) Takk for smakebiten:) Ha en fin søndagskveld:)

  8. Takk for fin smakebit🙂 Denne forfatteren er helt ny for meg, men det ser ut som han har en skrivestil som jeg liker godt! Gleder meg til du skriver bokanmeldelse! (For det gjør du vel?)
    Ønsker deg en glad kommende uke!
    Pia xx

Kommentarer er alltid hyggelig!

