Boktema: Favorittforfatter på G

Denne gangen vil Anette vite om en favorittforfatter hvor enten for- eller etternavnet begynner på G. Denne var litt vanskelig, men jeg lander på en forfatter jeg i allefall har lest ganske mye av. Det er engelske Philippa Gregory, som har skrevet mange historiske romaner fra Tudortiden, som jeg synes er veldig spennende å lese om. Den mest kjente er kanskje «The Other Boleyn Girl»? Omtalen jeg har skrevet om den boka, finner du her. Andre bokomtaler av henne er også på bloggen min, det er bare å søke og lete! Flere forfattere på G finner du på bloggen Anettes bokboble.

Bildet av forfatteren er lånt fra http://en.wikipedia.org/wiki/Philippa_Gregory

8 responses to “Boktema: Favorittforfatter på G

  1. astridterese

    Jeg ser det er mange som har valgt Philippa Gregory. Jeg har lest søstrene Boleyn og skal lese Den hvite dronningen. Så jeg er helt enig i at det er en flott forfatter!🙂

  2. Henne har eg på mi liste òg. =) Førløpig har eg bare lese ei bok av forfattaren, men det skal bli fleire. =)

  3. Poppulær forfatter, som jeg ikke enda har kastet meg over. Men skjønner jeg har gått litt glipp av noen ting da, så skal ikke om så alt for lenge lese noe av henne:) Flott valg:) Ha en fin Torsdagskveld:)

  4. Ser at dette er en gjenganger hos mange i dag! Nå er bøkene hennes herved ført opp på min milelange må-lese-liste. Mon tro om den rekker til månen og tilbake?😉

  5. Spennende – jeg har Søstrene Boelyn i hylla, så den blir vel lest etterhvert.

  6. Ja, flott forfatter. Jeg har bare lest Søstrene Boleyn ennå, men var heldig og vant Den hvite dronningen i en konkurranse for noen måneder siden. Så den står for tur etter hvert den også. Elsker historiske romaner….🙂

  7. Ukjent forfatter for meg, men Søstrene boleyn har jeg hørt om🙂 Takk for tips!
    God helg🙂
    Pia xx

  8. Jeg har The Other Boleyn Girl i bokhyllen, men har ikke rukket å lese den ennå. Gleder meg til å starte, det blir etter en del andre bøker jeg har på listen vel og merke🙂

Kommentarer er alltid hyggelig!

