Boktema: Boka som ville blitt den perfekte film/TV-serie

Denne gangen vil Anette vite hvilken bok vi synes ville blitt den perfekte film eller TV-serie.

Jeg er litt i tvil her, men foreslår en av mine favorittserier, nemlig nylig avdøde Anne Karin Elstads bøker om Innhaugfolket. De skrev jeg også om under et annet av Anettes boktemaer, nemlig da temaet var «en helt spesiell leseopplevelse». Grunnen til at jeg er litt i tvil, er at jeg ofte synes filmene blir dårligere enn bøkene, og jeg vil jo ikke at leseopplevelsen min skal ødelegges😉 Men på den annen side så liker jeg jo historiske filmer, da.

Om du vil se hva andre bloggere foreslår som filmer eller TV-serier, kan du kikke innom dette innlegget på Anettes blogg.

10 responses to “Boktema: Boka som ville blitt den perfekte film/TV-serie

  1. astridterese

    For en fin ide! Jeg har ikke tenkt på Elstads bøker på den måten, men du har helt rett i at det er fint med historiske filmer. Jeg liker også dem.

  2. De kunne blitt en stor NRK – produksjon🙂

  3. Åja, det ville ha blitt en fin serie – eller film🙂

  4. Likte valget ditt…..hadde sett den på film:) Så koselig!:)

  5. Folket på Innhaug har jeg faktisk ikke lest, men jeg deler skepsisen med deg: ofte blir man skuffet over filmatisering av bøker man har lest. Det er så mye som forsvinner underveis, men fordelen er jo at man kan la seg underholde på en annen, kanskje enklere måte enn ved å lese selv.

  6. Har ikke lest noe av Anne Karin Elstad sine bøker,men skal se få gjort det:)

  7. I dag fikk jeg forresten bøkene🙂 Tusen takk! De skal bookcrosses videre når jeg har lest dem. God helg!

  8. Helt enig, Anne Karin Elstads bøker er helt fantastiske og jeg ville gjerne sett dem som film🙂

  9. Høres interessant ut🙂

    Fin blogg:)

Kommentarer er alltid hyggelig!

