Boktema: Favorittforfatter på bokstaven I

Boktemaet hos Anette er denne uken «favorittforfatter på bokstaven I». Det kommer kanskje ikke som noen overraskelse at jeg velger meg en krimforfatter. Min utvalgte er islandske Arnaldur Indridason, som etterhvert har blitt en stor favoritt hos meg, med bøkene som kretser rundt den småsære og småsure einstøingen av en politimann ved navn Erlendur Sveinsson. Ikke de mest actionfylte krimbøkene kanskje, men bra allikevel! Her er link til de bøkene jeg har skrevet om på bloggen (de andre leste jeg før jeg begynte å blogge):

«Fjellet»
«Irrganger»
«Anger»
«Hjemstavn»

Bildet av forfatteren er lånt fra http://www.vjbooks.com/Arnaldur-Indridason-s/688.htm

Andre favorittforfattere på bokstaven I finner du hos Anettes bokboble.

5 responses to “Boktema: Favorittforfatter på bokstaven I

  1. Ser flere har denne karen på lista (en til), skjønner jeg må sjekke denne forfatteren ut:) Ha en flott dag:)

  2. Må vel bare si som Isabella her, må visst sjekke denne karen litt ut;-)

  3. astridterese

    Jeg er enig med deg at det er en flott forfatter! Jeg har lest det han har gitt ut, og det kommer jeg til å fortsette med🙂

  4. JA, dette er absolutt en god forfatter! leste nettopp Anger, og har skrevet bokanmeldelse av den nettopp i bloggen min!
    Takk fro flott innlegg!
    Ønsker deg en glad dag!
    Pia xx
    http://piaskulturkrok.blogspot.no/search/label/Arnaldur%20Indri∂ason

  5. Dette er andre gangen jeg ser at Indridason nevnes som favorittforfatter så det er nok på tide at jeg også leser en av bøkene hans! Han er visst Islands mest populære forfatter🙂

Kommentarer er alltid hyggelig!

