Planlagt sommerlesning

Egentlig skorter det bittelitt på både blogglyst og leselyst for tiden, av ymse årsaker. Men noe må man jo lese! Bare jeg er ferdig med «Tungtvannssabotøren», har jeg tenkt å lese «Når havet stilner», en Jørn Lier Horst-bok mannen min plutselig kjøpte seg på en jobbreise der han ble sittende på en flyplass og vente. Enda en bok med William Wisting i hovedrollen.

Deretter venter noen Kindlebøker, i foreløpig ikke-prioritert rekkefølge. Det er to bøker jeg har nevnt tidligere, nemlig Michael Connellys «The Black Echo» og Harlan Cobans «The Woods». Og i tillegg, bok nummer to i Hilary Mantels Tudor-serie, en bok jeg oppdaget helt tilfeldig mens jeg surret rundt inne på Norli i Universitetsgata i Oslo. Den heter «Bring Up The Bodies» og etterfølger suverene «Ulvetid», eller «Wolf Hall» som den heter på engelsk. Den ble kjapt lastet ned til Kindlen.

Så får vi se. Skulle ikke forundre meg om en bok eller to til dukker opp i tillegg, bare sommermodusen (og sommerværet!) setter inn for alvor.

9 responses to “Planlagt sommerlesning

  1. Dårlig med lesing her også, men nå er jeg i det minste i gang med den siste fra Anne B. Ragde som jeg fikk til jul. Harlan Cobens bøker er sommerlektyre for meg og gubben, vi har en haug pocketutgaver. De er skikkelig bra.

  2. Høres ut som om du er klar for sommeren med mange gode bøker🙂
    Jeg leste Bring up the Bodies for et par uker siden, og syns den var like god og enda mer underholdende enn Wolf Hall!! Gled deg🙂

    • Å, så bra! Det høres lovende ut. Jeg leste Wolf Hall i et eneste stort jafs og elsket den🙂 Nå gleder jeg meg enda mer til å lese Bring Up The Bodies.

  3. Fin leseliste:) Kos deg med bøkene!:) Ha en flott dag:)

  4. Det ser ut som du skal kose deg med riktig fine bøker i sommer! Jeg tenkte på om jeg skulle sette opp en leseliste for meg selv. Jeg skal ha ferie i tre uker i juli, og da har jeg mulighet til å få lest litt (Jeg sa nettopp til mannen min at det ser ut som jeg trenger en ekstra koffert til bøkene jeg vil ha med meg – det er litt sant i det, og så er det et hint om den Kindelen jeg ønsker meg -))

  5. Kjempefin liste, Anita! God boksommer🙂

  6. Tilbaketråkk: Boktema: Min sommerlesning « Anitas blogg

  7. Merkelig nok har jeg ikke fått med meg Når havet stilner ennå. Ikke at jeg har lest alle bøkene til Horst, men jeg har – eller rettere sagt trodde at jeg hadde – de jeg ikke har lest av han ennå stående i bokhylla mi på vent. Men Når havet stilner har altså unnsluppet oppmerksomheten min på et eller annet vis. Så takk for boktips!🙂
    Harlan Cobens The Woods likte jeg veldig, veldig godt da jeg leste den for noen år siden, håper den blir en fulltreffer hos deg også.
    God boksommer!🙂

Kommentarer er alltid hyggelig!

