Smakebit på søndag: «Den hvite rytteren» av Bernard Cornwell

På tide å slenge seg med på «En smakebit på søndag» igjen! Ukens smakebiter kan du forøvrig finne hvis du klikker her og leser på Maris blogg.

I dag har jeg begynt å lese «Den hvite rytteren» av Bernard Cornwell, nummer to i en serie historiske romaner om veien til et samlet England. Den første boka kan du lese om her. «Den hvite rytteren» er en bok som har stått i hylla lenge og ventet, jeg nevnte den i dette innlegget. Her er noen linjer:

Vi hadde kjempet mot danene ved havet, der elven munner ut fra de store sumpene og Sæfern-sjøen slår inn mot en gjørmete strand, og det var der vi overvant dem. Det ble et voldsomt blodbad, og jeg, Uhtred av Bebbanburg, ytte min skjerv.

7 responses to “Smakebit på søndag: «Den hvite rytteren» av Bernard Cornwell

  1. Jag läste en bok av Bernard Cornwell för så där 20 år sedan (Hämndens hav/Wildtrack) och om jag inte minns alldeles fel så var den väldigt bra. Får nog kanske återupptäcka den här författaren🙂

  2. Tusen takk for smakebiten:-) Har ikke lest noe av forfatteren men jeg SKAL en gang.Ønsker deg en fin Søndag videre:-)

  3. En fin smakebit fra en bok som står på TBR listen min. Jeg ser virkelig frem til å lese Cornwell. Jeg har hørt så mye bra om den.

  4. Har noen Cornwell-bøker i hylla, men har fortsatt til gode å lese noe av ham. Takk for smakebiten, og ha en fortsatt fin dag.🙂

  5. Historiske romaner er god lesning!🙂

  6. Jeg mener at jeg har den første boken i denne serien på min Kindle, lastet den ned da den var gratis fra en norsk e-bokhandel🙂 Historiske romaner har jeg lyst til å lese mer av.

Kommentarer er alltid hyggelig!

