Smakebit på søndag: «Brobyggarna» av Jan Guillou

Ny søndag og nye boksmakebiter på bloggen «Flukten fra virkeligheten» – klikk her for å finne ut hva som leses i Blogglandia akkurat nå!

Selv har jeg startet på Jan Guillous «Brobyggarna» – ja, jeg leser den på svensk hvis noen lurte på det. Ihvertfall; det er en historisk roman som jeg ble nysgjerrig på da jeg så den i en bokhandel i Göteborg. Så får vi se. Jeg har lest svært lite av Guillou tidligere, og denne boka her har fått variable anmeldelser – det har jeg fått med meg. Slik starter boka:

Männen blev borta på havet. Så var det bara. Det hade hänt förr och det skulle hända igen, ty sådan var kustfolkets lott i livet, på Osterøya som på andra öar och vid andra fjordar.

Skriv gjerne et innlegg på bloggen din om hva du leser akkurat nå, du behøver ikke ha en ren bokblogg for å være med. Lenke til innlegget ditt kan du legge igjen hos «Flukten fra virkeligheten» – der står det «oppskrift» på hvordan du går fram også. Bli med da vel!

17 responses to “Smakebit på søndag: «Brobyggarna» av Jan Guillou

  1. Jag har ett litet tudelat förhållande till Guillou, men jag har bara läst hans böcker om Hamilton och de är ju lite «macho».

  2. Tusen takk for smakebiten, jeg har heller ikke lest noe av forfatteren men hablitt oppmerksom på denne boken. Må visst sjekke det ut litt. Ha en fin dag videre:-)

  3. Jeg har lest mange bøker av Guillou, så denne må jeg nok få med meg. Liker godt bøkene om Arn og tempelridderne. Ha en fin søndag.

  4. Takk for smakebiten! Har ikke lest noe av Guillou før. Ha en fin søndag videre.🙂

  5. Denne har jeg lest. Jeg liker Guillou, jeg synes han har skrevet mange fine bøker.
    Ha en fin søndag!

  6. Jeg har heller ikke lest noe av Guillou før, men denne virker interessant…
    Har hørt både bra og dårlig om boka. Smaken er jo så forskjellig.
    Håper den svarer til dine forventninger.
    God bok!🙂

  7. Flott smakebit, takk for den:) Fikk lyst å lese denne, har som mange over ikke heller lest noe av Guillou tidligere:) Ønsker deg en flott søndag!:)

  8. Takk for fin smakebit, Anita!

Kommentarer er alltid hyggelig!

