Smakebit på søndag: «Felicia forsvant» av Jørn Lier Horst

Ukene flyr, og plutselig er det søndag igjen. Og med søndager følger boksmakebiter på Maris blogg «Flukten fra virkeligheten». Nå skal jeg snart begynne på en bok av Jørn Lier Horst igjen, denne gangen skal jeg lese «Felicia forsvant». Den trauste politimannen William Wisting er blitt en stor favoritt! Her er det første linjene i boka:

På matjorda burde man slå korn og ikke golfballer, hadde William Wisting alltid ment. Han stirret utover det kunstige landskapet og hutret mens han lurte på hva han egentlig gjorde der.

Gleder meg til å lese. Bøkene til Lier Horst er veldig bra, synes jeg. Hva leser du nå?

19 responses to “Smakebit på søndag: «Felicia forsvant» av Jørn Lier Horst

  1. Jeg har en bok av Lier Horst, den siste og jeg gleder meg til å bli kjent med bøkene hans. Tusen takk for smakebiten og ha en fin ettermiddag:-)

  2. Det här låter som något för mig🙂

  3. Jeg leser Jakthundene akkurat nå (av Lier Horst). Men oppdaget at jeg bare har lest de nyeste bøkene hans, så nå ligger de Nøkkelvitnet og Felicia forsvant på nattbordet og skal leses når jeg er ferdig med Jakthundene. Han er en fin forfattere og jeg liker virkelig godt bøkene hans.
    Ønsker deg en fin søndag!

    • Jeg leser bøkene hans langt utenfor det som er rekkefølgen. Men det har gått bra så langt… «Jakthundene» skal jeg lese etterhvert.

  4. Tack för smakbiten! Jag köpte en bok av Horst i Norge i början av månaden och ser fram mot att läsa den!

  5. Jeg har ikke lest noe av denne forfatteren før, men jeg gav bort en av bøkene hans i julegave, og den ble godt mottatt! Takk for smakebiten, og ha en fin søndag videre.🙂

  6. Vet ikke om jeg skal lese noe av han. En venn av meg ble så skuffet da han oppdaget flere mangler i researchen hans. Men jeg kommer vel til å plukke med meg en bok fra biblioteket likevel, etter å ha lest smakebiten.

  7. Jeg har såvidt startet på Jakthundene, selv om jeg ikke har lest noen av de andre, og er veldig glad i boken så langt🙂

  8. Takk for smakebiten! Han Horst må jeg lese flere bøker av:) Ha en fin leseuke!:)

  9. Jeg liker også Horsts bøker veldig godt. Jeg fant forresten to stykker hjemme hos foreldrene mine i helga, som jeg ikke visste at jeg hadde kjøpt engang og som sikkert har blitt sendt med hjem til lagring ved en feiltagelse (sånn går det når man er helt manisk til å hamstre, host, kremt), så de skal jeg prøve å få lest etter hvert.🙂

  10. Jeg har ei venninne som pløyer gjennom de bøkene, selv leser jeg for øyeblikket «Sjelekisten» av Ann Rosman og «Hundene sover» av Sonya Hartnett (pensumlitteratur). Lurer også på om jeg skal begynne på «Døden kommer til Pemberley» i helga i forbindelse med Englandtur. Takk for smakebiten🙂

  11. Jeg har også nettopp lest Jakthundene av Horst, og jeg likte den kjempegodt! Dette var midt første møte med denne forfatteren og jeg kommer absolutt til å lese flere bøker av ham.

Kommentarer er alltid hyggelig!

