Smakebit på søndag: «Six wives. The queens of Henry VIII» av David Starkey

Nå har jeg begynt på et tilnærmet evighetsprosjekt, nemlig David Starkeys bok «Six wives. The queens of Henry VIII». Mer Tudorlitteratur, altså. Vi får se når jeg blir ferdig med den. Nærmere 800 sider er jo litt. Ihvertfall, slik begynner Starkey innledningen av boka:

The Six Wives of Henry VIII is one of the world’s great stories: indeed, it contains a whole world of literature within itself. It is more far-fetched than any soap opera; as sexy and violent as any tabloid; and darker and more disturbing than the legend of Bluebeard. It is both a great love story and a supreme political thriller.

Hva leser du akkurat nå? Skriv om det på bloggen din og legg igjen en lenke hos Mari på bloggen «Flukten fra virkeligheten»!

16 responses to “Smakebit på søndag: «Six wives. The queens of Henry VIII» av David Starkey

  1. En fin smakebit! Jeg er imponert over at du leser så mange bøker fra TUdor-tiden. Jeg liker også denne delen av engelsk historie men jeg er ikke så flink som deg til å lese om den. Denne boken har jeg imidlertid lyst til å lese og den står på ønskelisten min.
    Ønsker deg en fin søndag!

  2. Tusen takk for fin smakebit:-)

  3. Tack för smakbiten! Det låter ju lovande, men 800 sidor är inte lite…

  4. Henry VIII var nog en «spännande» personlighet, det måste vara intressant att läsa.

  5. Synes Tudor tiden er spennende! Gleder da å høre mer om boken🙂 Kos deg masse med den og ha en herlig kveld:)

  6. Høres spennende ut. Jeg fulgte med på Starkeys miniserie ved samme navn, og den var veldig fascinerende. Det er noen år siden nå, men den finnes på dvd tror jeg. Episodene er også ute på Youtube.

  7. Säkert intressant, men jag kan tänka mig att man måste varva med lite mer lättlästa böcker.

  8. Fin smakebit og god bok🙂 Og du blir i hvertfall garantert ekspert på de to første dronningene!!! Må innrømme at jeg hoppet over litt der.

  9. Spennende å lese om Tudor-tiden, om du noengang blir ferdig med denne lange boken ser jeg frem til å høre hva du synes om den🙂

  10. Tilbaketråkk: Smakebit på søndag: “Elskede Poona” av Karin Fossum « Anitas blogg

Kommentarer er alltid hyggelig!

