Smakebit på søndag: «The Lady of the Rivers» av Philippa Gregory

Jeg er glad i historie, og kanskje spesielt historiske romaner. Denne uka har jeg startet på nok en bok av Philippa Gregory, nemlig «The Lady of the Rivers», en roman med handling fra 1400-tallet. Her er en smakebit fra boka:

The wheel of fortune (…)tells us that we all only want victory. We all want to triumph. But we all have to learn to endure what comes. We have to learn to treat misfortune and great fortune with indifference. That is wisdom.

Hvis du vil dele en smakebit fra boka du leser nå, så skriv et innlegg på bloggen din og legg igjen en link til innlegget på bloggen «Flukten fra virkeligheten».

20 responses to “Smakebit på søndag: «The Lady of the Rivers» av Philippa Gregory

  1. Har et par bøker av Gregory stående men ikke lest de enda…en vakker dag må jeg ta fatt på de. Noterer meg denne også,tusen takk for tips!Ha en fin søndag!

  2. Historiska romaner brukar jag gilla. Ska kolla upp denna🙂

  3. Den här har jag inte läst, men flera andra av Philpiia Gregory. Hon är ju en bra författare. Ha en fin söndag!

  4. En fin smakebit! Jeg liker også historiske romaner, og Phillippa Gregory🙂 Denne boken har jeg ikke lest, men den virket interessant så den noteres. Takk for tips og håper du har en fin søndag!

  5. Gillar det där citatet. Borde nog kolla upp denna författare🙂

  6. Det er i grunn rart med det, jeg elsker historie og jeg elsker skjønnlitteratur, men av en eller annen grunn leser jeg nesten aldri historiske romaner… Hmmm… Takk for smakebiten!🙂

  7. Denne boken har jeg lyst til å lese, men først blir det The Other Boleyn Girl som jeg har stående i bokhyllen🙂

  8. Jeg har aldri lest Gregory, men jeg har en av bøkene i hylla. En dag, en dag🙂 Takk for smakebiten, Anita!

  9. Tack för smakbiten – den var vacker!

  10. Ukjent forfatter (for meg, ja..), ukjent bok, men veldig fin framside!! Historiske romaner er jo ofte fengende, så plutselig en dag… Takk for smakebiten!

  11. Måtte dessverre levere idag inn en Philippa Gregory bok til biblioteket, men skal helt klart få bli med tilbake hjem igjen snart:) Takk for smakebit!:)

Kommentarer er alltid hyggelig!

