Slekt og slikt

20121105-125541.jpg Jeg har skrevet flere ganger her på bloggen at slektsgranskning er et tema jeg stadig vekk kommer tilbake til. En fin hobby å kose seg med når man har anledning, spesielt i denne mørke årstida. Og som «litt» hekta på alskens duppeditter, er det morsomt å oppdage at Arkivverket har lansert en gratis app for søk. Det samme gjelder nettstedet ancestry.com, med sin gratis app. Perfekt! Og så lettvint da, gitt! Om man finner nålene man leter etter i høystakken, er jo en helt annen sak… Men å oppdage, via ancestry.com, at min forsvunnede tippoldefar muligens utvandret til Amerika og etterhvert døde og ble begravet der – det er jo slike nåler man synes det er veldig gøy å finne!

10 responses to “Slekt og slikt

  1. Såå spennende… Jeg har også slekt i Amerika. Men det er ikke forfedre selv om min oldefar var i Usa 4-5 år. Akkurat no holder jeg på med å finne ut mer om min farfars slekt. Takk for tipsene:)

  2. Åh så spennende da🙂 Mine slektninger reiste også til Amerika, og mange kom aldri tilbake. Slektsgransking er ordentlig gøy! I hvert fall hvis man faktisk finner ut av ting langt tilbake i tid!🙂

  3. Ancestry er en super side! Her har jeg funnet en lang arm på slektstreet, men for å gjøre den enda lengre må jeg oppgradere det gratis medlemskapet. Tenker å gjøre det en gang🙂

  4. Det er vel de nålene i høystakken som er problemet🙂 Vi (søsteren min og jeg) har kommet et godt stykke bakover og ser at der er noen som har flyttet til USA. Men det å finne dem er ikke det enkleste i verden, spesielt ikke når det er så mange med samme etternavn som også har dratt til USA🙂 Men gøy er det!

  5. Tusen takk for super link🙂

Kommentarer er alltid hyggelig!

