Litteraturmål – hvordan gikk det i år, egentlig?

imagesCAXGTH8LPå tide å evalurere seg selv. Hvordan gikk det med målene jeg ambisiøst satte opp for et års tid siden? Gikk det bra? Eller strake vegen til helvete? Les og lær:

*Lese flere historiske romaner og/eller biografier.
Her har jeg mitt på det tørre. Jeg leser mange historiske romaner i løpet av et år. Noen eksempler finner du her.

*Lese “Anna Karenina”.
Takk, men nei takk. Jeg prøvde. Jeg gjorde virkelig det. Det mislykkede forsøket kan det leses om her.

*Lese de bøkene jeg har hjemme, før jeg kjøper eller låner flere.
Jada. Neida. Såååeeh… Jeg skal ikke skryte på meg at jeg har vært flink til å la være å kjøpe eller låne bøker. For: Plutselig har det vært gratis bøker til nedlasting, boksalg, loppis og… Da går det som det går. Trøster meg med at det kunne vært verre. Dessuten har vi nesten nye bokhyller. Med ledig plass!!

*Oppfordre og oppmuntre barna til å lese, dette inkluderer også oppdagelsesturer til det lokale biblioteket.
Jeg er veldig glad for å registrere at begge er blitt avhengige av å lese på senga før de skal sove, for å si det sånn. Tommel opp.

*Kommentere mer på bloggene jeg besøker.
Jeg er innom veldig mange bokblogger i løpet av en ukes tid, men kan fortsatt bli flinkere til å legge igjen en hilsen eller to…

*Fortsette å lese og å bokblogge – for å spre det glade bokbudskap.
Og her har jeg mitt på det tørre. Det har jeg.

2 responses to “Litteraturmål – hvordan gikk det i år, egentlig?

  1. Det ser jo ut for at du har kommet veldig så langt med målene dine! Punktet med å ikke kjøpe bøker før alt er lest i hyllene tror jeg imidlertid du bare kan parkere. Hvilken bokorm klarer det?? Da er er man ikke bokorm, spør du meg 😀 At ungene leser til kvelds skal du være særdeles fornøyd med !!! Beste oppådde punktet, spør du meg. Jeg har to barn (19 og 16) som ikke er glade i å lese. Kan det være mulig? De har blitt lest og sunget for, motiverte og blitt tatt med på masse gøy bokrelatert som de har likt. Men lese? Min sønn er lettere dyslektisk og har derfor aversjon mot alt han MÅ lese, og Propella på 16 er mer inn til musikk og data. You cant win them all… men sambo’en – han er verre enn meg. Om mulig 😀

Kommentarer er alltid hyggelig!