Med ønske om en god jul

320x Det er lille julaften og julefreden er i ferd med å senke seg i takt med snøfnuggene som faller utenfor vinduene her. Jeg har begynt å lese «Før snøen kommer» av Britt Karin Larsen, etter å ha hentet den på biblioteket i går. Egentlig driver jeg og leser to andre bøker nå, men de må nok bare vente. Jeg gleder meg vilt til å lese videre i denne fjerde boka i Larsens nydelige serie om folket på Finnskogen. Se bare på dette fine avsnittet, som kanskje passer godt i den høytiden vi er inne i nå:

Mennesker kan pakke inn ting og gi hverandre som gave, men er ikke det de kan dele av kunnskap og omsorg den største gaven, som selv den fattigste kan gi?

Ønsker alle som er innom denne lille bokbloggen en god og fredelig jul. Ta vare på dere selv og på hverandre!

images

10 responses to “Med ønske om en god jul

  1. God jul:). Dette sitatet likte jeg. Serien om skogfinnene må jeg lese en gang:)

  2. God jul til deg også!

  3. Jeg leste ferdig Før snøen kommer nå i kveld. Jeg hulket meg gjennom (høylydt….passet ikke lillejulaften) de siste hundre sidene og skrev en anmeldelse på 5 minutter…..Terningkast 6!

  4. Ja, glemte det nesten – GOD JUL!

  5. God jul til deg! Håper du har fine dager.

Kommentarer er alltid hyggelig!

