Boken på vent: «Styckerskan från Lilla Burma» av Håkan Nesser

BOKENP~1 9100127841Jeg tenkte jeg denne uken kunne fortelle om hvilken bok jeg har på vent. Det er femte bok i serien Håkan Nesser har skrevet om politimannen Gunnar Barbarotti, nemlig «Styckerskan från Lilla Burma».

Jeg skal lese den på svensk, men har fått med meg at den norske oversettelsen har fått tittelen «De sørgende». Lurer på hvorfor. Vel, det finner jeg forhåpentligvis ut når jeg begynner å lese. Gunnar Barbarotti er en av mine favoritter, så jeg gleder meg!

Om du vil finner ut hvilke bøker andre bloggere har på vent, er det bare å klikke seg videre til Beathes bokhylle.

17 responses to “Boken på vent: «Styckerskan från Lilla Burma» av Håkan Nesser

  1. Håkan Nesser har jeg tilgode å lese noe av,men jeg har Carmine Street. Dette er en forfatter som jeg absolutt vil stifte bekjentskap med, så noterer meg denne boken også.

  2. Ah, jeg visste faktisk ikke at fabelaktige Nesser allerede har kommet ut med femte bok om Barbarotti. Jeg gleder meg til å få kloa i denne!

  3. Har lurt på det same som deg vedk. tittelen på boka!
    Eg kjem til å vente til boka kjem på norsk, trur det hadde gått altfor tregt for meg på originalspråket.

  4. Nesser har jeg ikke lest noe særlig av, men så serien om Van Vetern, var det ikke han?

  5. Har Håkan Nesser på vent. Ikke lest noe som helst enda, men det kommer.

  6. Går litt rundt og har litt dårlig samvittighet fordi jeg ikke har fått lest noe mer av Håkan Nesser etter Carmine Street. Da forelsket jeg meg i skrivestilen hans. Skriver jo så vakkert. Gleder meg da fatt på flere av hans bøker:) Kos deg med boken!:)

  7. Jeg har «En helt annen historie» stående i bokhyllen, men burde kanskje lese «Menneske uten hund» først. Det skal i alle fall være god krim har jeg hørt🙂

  8. Litt off topic, men jeg har satt i gang en ny type utfordring som jeg prøver ut hver onsdag framover. Hadde vært fint om du hadde lyst til å bli med der. Det har fått navnet «Mitt tematips» og du finner linken her:
    http://bokbloggeir.com/2013/01/22/mitt-tematips-1-beste-bok-i-2012/
    Hilsen Geir

  9. Hei. Noen av dere som har sansen for Monica Kristensen sine bøker om og fra Svalbard- type krim,nestenkrim. Kjempespennende, og har du vært der, og f.eks. i barentzburg, ja, så vil kanskje få de samme ryggfrysningene som meg- prøv f. eks. med Hollendergraven først. Kristensen har en god penn…….

Kommentarer er alltid hyggelig!

