Smakebit på søndag: «Styckerskan från Lilla Burma» av Håkan Nesser

6473057481_ce462009e6_o 9100127841Jeg har egentlig lest lite den siste uka, og akkurat som sist søndag leser jeg «Styckerskan från Lilla Burma» av Håkan Nesser nå. Han skriver så fint! Se bare på dette avsnittet, som handler om sorg:

Sorg tar alltid tid (…). Det är en trög flod, men det går att färdas på den åt rätt håll och för eller senare kommer man ut till havet. Strömmen är svag, du får inte ha bråttom. Du har inga åror och det är ingen vind.

Fint, ikke sant? Som vanlig er det bloggen «Flukten fra virkeligheten» som samler lenkene med boksmakebiter.

5 responses to “Smakebit på søndag: «Styckerskan från Lilla Burma» av Håkan Nesser

  1. Har endast läst en bok av Håkan Nesser. Sedan blev det konstigt nog inga fler. Borde ge honom en chans till!

  2. Fin smakebit:-) og Nesser er en forfatter som jeg skal stifte bekjentskap med.

  3. En fin smakebit og et flott sitat om sorg. Jeg liker Håkan Nesser, jeg synes han skriver fine bøker!
    Ha en fin søndag!

  4. Tusen takk for en fin smakebit!

  5. Nesser är en av mina favoriter. Och citatet är verkligen fint.

Kommentarer er alltid hyggelig!

