Smakebit på søndag: «Nådens omkrets» av Jørgen Brekke

6473057481_ce462009e6_o Her i huset lider undertegnede av både bloggtørke og lesevegring for tiden, men jeg kan jo hive meg med her og gi en smakebit fra boka jeg leser i, sånn av og til. Boka er «Nådens omkrets», en krim av Jørgen Brekke. Jeg er neimen ikke sikker på hvor boka kommer fra – muten navnen det er ihvertfall ikke noen gjenglemt bibliotekbok. Mistenker at min kjære muligens har kjøpt den på en eller annen jobbreise eller noe slikt, og deretter glemt hele boka. Nuvel. Her er en liten snutt:

Livet kan være en berg-og-dal-bane, sies det. Den første bakken, der vognene skrikende slepes til toppen, er begynnelsen. Deretter går det mest nedover. Slik hadde ihvertfall livet til Efrahim Bond vært.

Om du har lyst til å finne ut hva andre bloggere leser for tiden, anbefaler jeg en titt innom bloggen «Flukten fra virkeligheten». Der finner du også en «bruksanvisning» dersom du har lyst til å bli med på denne ukentlige utfordringen.

9 responses to “Smakebit på søndag: «Nådens omkrets» av Jørgen Brekke

  1. Jørgen Brekke igen 🙂 Just denna finns översatt till svenska och någon gång kommer den att hamna i en bokhylla nära mig.

  2. Har akkurat bestemt meg for at jeg må lese Brekke, etter flere innlegg om bøkene hans fra boklbloggere Fin påminnelse! ha en fin dag.

  3. Brekke er en forfatter som jeg har planer om å stifte bekjentskap med og denne blir vel første bok ut for meg. Ønsker deg en fin søndag:)

  4. Jeg synes Nådens omkrets var kjempebra debut av Brekke, Ganske makaber, og litt corny mannete ang Singsaker og damer, men spennende og morsomt med miljø som jeg kjenner svært godt, Trondheim::)

  5. Tack för smakbiten. Den här fanns redan på min läslista 🙂

  6. Tack för smakbiten. Gillar kriminalromaner så detta kan säkert vara något för mig!

  7. Forsiden til boken har jeg sett før, sikkert i en bokhandel eller på nettet. Er spent på hva du synes om den når du har lest den ut 🙂

  8. Leste denne som e-bok – gratis fra ARK.
    Den var spennende nok til at jeg leste jevnlig – mest som underholdende spenningslesning av det lette slaget.

  9. Denne boka står på planen som påskelektyre 🙂 Gleder meg!
    Ønsker deg en glad dag!
    Pia

Kommentarer er alltid hyggelig!

