Bokbloggernes krimtips til påsken

Bokelskerinnen samler linker over innlegg der bokbloggerne anbefaler krim – følg denne linken, så kommer du dit! Jeg er veldig glad i å lese krim, og kan gjerne anbefale et par favoritter. Det blir en ganske ny og en litt eldre en.

Jakthundene_image5Første tips er Jørn Lier Horsts bok «Jakthundene». Den leste jeg nå på nyåret. Siste bok i en etterhvert ganske lang rekke glimrende bøker om politimannen William Wisting er også den beste, etter min mening. Her er omtalen min. Denne boka fikk forresten Rivertonprisen nylig – vel fortjent!

untitledDeretter har jeg lyst til å anbefale en god gammel favoritt, nemlig Henning Mankells «Ett skritt etter». Bøkene om Kurt Wallander kommer nok alltid til å være store favoritter hos meg. Her er omtalen av «Ett skritt etter».

Hva jeg selv skal lese i påsken, er jeg ikke helt sikker på. Men det blir ikke noen flunkende ny krim. Jeg får ta en titt i hyllene og på Kindlen min og se hva som finnes… Har for tiden en selvpålagt innkjøpsstopp når det gjelder bøker, og jeg står derfor i en ganske lang bibliotekskø når det gjelder fersk krim (les: Jussi Adler-Olsens «Marcoeffekten», Thomas Engers «Blodtåke» og Lars Keplers «Sandmannen»).

2 responses to “Bokbloggernes krimtips til påsken

  1. Kurt Wallander av Henning Mankell skal jeg legge meg på minnet. Jeg har ikke lest noe av Mankell tidligere. Av en eller annen grunn har jeg aldri kommet så langt, men har hørt flere skryte av ham. Må man lese hans bøker i rekkefølge?

Kommentarer er alltid hyggelig!

