Smakebit på søndag: «Nothing To Envy: Ordinary Lives in North Korea» av Barbara Demick

6473057481_ce462009e6_o uten navnJeg har lenge hatt lyst til å lese noe om Nord-Korea, og da jeg googlet litt fant jeg fram til «Nothing To Envy: Ordinary Lives in North Korea» av den amerikanske journalisten Barbara Demick. Boka ble raskt lastet ned til Kindlen min, og jeg har så smått begynt å lese.

(…)North Korea is not an undeveloped country; it is a country that has fallen out of the developed world.

Jeg håper og tror at dette er en bok som gir et bilde av hva som skjer i mystiske Nord-Korea, og forteller litt om hvordan vanlige nordkoreanere lever. Det blir spennende å lese videre, ihvertfall. Flere boksmakebiter finner du som vanlig på bloggen «Flukten fra virkeligheten».

6 responses to “Smakebit på søndag: «Nothing To Envy: Ordinary Lives in North Korea» av Barbara Demick

  1. Jeg har også tenkt at det var et land jeg er blitt meget nysgjerrig på. Jeg har sett to bøker jeg kanskje kunne tenke meg å lese, men det at tittelen til denne inneholdt ordene; Real lives, gjorde at jeg heller mot denne. For det er de ekte historiene om et folks hverdag jeg helst vil lære mer om.
    Takk for fint tips! Jeg ønsker deg en fin søndagskveld!

  2. Har i den siste tiden blitt mer og mer nysjerrig på nord-korea som land. hvordan folkene har det der og hva som skjer «bak» dørene for å si det sånn. Virker som regimet «maler» et glans bilde av hvordan ting er og hvordan de vil se ut for verden utenfor.

  3. Nord-Korea er et land jeg, så og si(med unntak av det vi får inn via nyhetsbildet), vet null og niks om. Det kunne helt klart vært interessant å lære mer om dette lukkede regimet.

  4. Nord-Korea är verkligen ett intressant land. Tack för smakebiten!

  5. Intressant. Det är nästan svårt att tänka sig att det bor folk i Nordkorea när man ser bilder på tomma gator och koreograferade framträdanden, men det gör ju det. Tyvärr kanske. Eller, folket ska ju vara där, de skulle haft en annan ledning bara …

  6. Tilbaketråkk: Smakebit på søndag: “Nothing To Envy: Ordinary Lives in North Korea” av Barbara Demick | Anitas blogg

Kommentarer er alltid hyggelig!

